2008-05-28, 14:38
Bannlyst
APPLE.MAC.OSX.LEOPARD.V10.5.NFOFIX.ISO-OSX är jag på gång att installera på min macbook intel core 2 duo med mac os x 10.4.11. fungerar denna version med min dator? Hört något om att det bara är skivan som följer med datorn som funkar att installera? eller om man köper Leopard (som i detta fall) som retail skiva eller boxed eller vad det heter. Kan någon förklara hur det ligger till?

tack på förhand!
Citera
2008-05-28, 14:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusgez
APPLE.MAC.OSX.LEOPARD.V10.5.NFOFIX.ISO-OSX är jag på gång att installera på min macbook intel core 2 duo med mac os x 10.4.11. fungerar denna version med min dator? Hört något om att det bara är skivan som följer med datorn som funkar att installera? eller om man köper Leopard (som i detta fall) som retail skiva eller boxed eller vad det heter. Kan någon förklara hur det ligger till?

tack på förhand!

Så länge det är retails så ska det funka, så det ovan borde gå.

Det som kan strula är om du ex. lånar en skiva som en kompis fick med sin dator. Tex om din kompis har en MacPro och du installerar med den skivan han fick med.
Citera
2008-05-28, 18:13
Medlem
datajesuss avatar
det är en av dom många fantastiska grejjerna med apple. även om det finns många negativa aspekter med apple och deras policy's så har dom dragit en jackpot just när det kommer till att installera operstivsystemet.

enbart "akrivering" och serienummers problemen med windows gör ju att det är värt att köpa en mac istället för windows härken man oftast har
Citera
2008-05-28, 20:56
Medlem
nylndrs avatar
Ja om det är NFOFIX du söker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in