2010-12-14, 01:12
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narrehehe
någon mer än jag som tänkte på rick rollen i programmet?
https://www.flashback.org/sp27530027
Citera
2010-12-14, 01:21
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag säger inte att det är riggat. Jag säger att grenar som t.ex. penna-i-flaska är smått meningslösa då vi inte vet vad vi skall jämföra med. Skulle de tävla i t.ex. boxning eller löpning så skulle varenda kotte fatta vad det handlade om. Men då det är snudd på hittepå-grenar så kan man vifta bort förlusterna. Tänk dig att du förlorar mot Mike Tyson i säcklöpning. Big deal. Men att förlora mot någon juniormästare i orientering - evig vanära, typ.

Förstår vad du menar.

Jag vet inte, men om jag får gissa vilt så handlar det kanske om Filip och Fredriks TV-erfarenhet. Att det i så pass simpla/enkla grenar som vilken idiot som helst hade klarat av att fixa galant vilken midsommarfest som helst, handlar helt enkelt om kyla och att vara avslappnad. Kolla på pulserna i VARENDA gren, så länge jag sett iaf, så har de båda, ofta, mycket lägre puls.

Grenarna är så pass banala att "everythings comes down to the heartbeat" + att frågesporterna/quizzen är ett område de faktiskt är RIKTIGT bra på, antagligen bland de bästa i sverige.

Så en kombination av TV-erfarenhet och deras specialområde är det som (jag tror) gör att de vinner så ofta (?)
Citera
2010-12-14, 02:49
Medlem
Disco-Mannens avatar
Det var ganska så kul när Filip och Fredrik skulle hämta steken, allt gick verkligen åt helvete. Papphammar varning
Citera
2010-12-14, 06:03
Medlem
knasklass avatar
Löjligt snygg utmanare. Dock värdelös i det mesta, men det spelar mindre roll. Ögongodis i sista grenen när hon satt med benen på skrivbordet.
Citera
2010-12-14, 07:28
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasklas
Löjligt snygg utmanare. Dock värdelös i det mesta, men det spelar mindre roll. Ögongodis i sista grenen när hon satt med benen på skrivbordet.

dansen var trevlig
Citera
2010-12-14, 07:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
http://sv.wikipedia.org/wiki/Empire_State_Building
http://sv.wikipedia.org/wiki/Turning_Torso

http://sv.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center
Citera
2010-12-14, 23:50
Medlem
Coomberians avatar
Sitter några i publiken och häver bärs, eller ser jag fel? När de ska kasta papper i papperskorgen, och det filmas på Fredrik så ser det ut som att några i publiken (nedersta raden) sitter och tar sig en kall jäkel.

Vadan detta? Försöker kanal 5 göra vissa i publiken salongsberusade så det ska hända lite mer grejer i programmet?
Har dessa individer själva smugglat in bärsen, och lyckas sen med att dricka den utan att någon bryr sig?
Eller är det helt enkelt så att det säljs bärs i studion?
Så många frågor...

Eller är allt egentligen ett stort skämt där det festas vilt på plats, och därav anledningen till att vissa grenar känns ganska fantasilösa?
Citera
2010-12-15, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coomberian
Sitter några i publiken och häver bärs, eller ser jag fel? När de ska kasta papper i papperskorgen, och det filmas på Fredrik så ser det ut som att några i publiken (nedersta raden) sitter och tar sig en kall jäkel.

Vadan detta? Försöker kanal 5 göra vissa i publiken salongsberusade så det ska hända lite mer grejer i programmet?
Har dessa individer själva smugglat in bärsen, och lyckas sen med att dricka den utan att någon bryr sig?
Så många frågor...

Eller är allt egentligen ett stort skämt där det festas vilt på plats, och därav anledningen till att vissa grenar känns ganska fantasilösa?

Nej, det är produktionsbolaget som bjuder på öl, just för att lätta upp stämningen.
Citera
2010-12-15, 22:40
Medlem
Coomberians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nej, det är produktionsbolaget som bjuder på öl, just för att lätta upp stämningen.

Jaha okej, där ser man. Trevligt!
Citera
2010-12-19, 19:49
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coomberian

Så många frågor...

Ja det ska visst vara fullständiga rättigheter där och därför är det 18-årsgräns för publiken.
Citera
2010-12-19, 20:00
Medlem
ZTs avatar
sista avsnitet för säsongen ikväll
Citera
2010-12-19, 20:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Fråga;

Är själva program idèn stulen från USA, eller har dom kommit på konceptet själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in