2009-11-23, 11:50
Medlem
Camakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilenceFaceless
Fast IQ har ju inte så mycket med allmänbildning att göra

Nej det det ju inte, men han sa ju att de skulle akta sig i de grenarna när han gjorde en presentation av sig själv, sedan blir han krossad, det e humor
Citera
2009-11-23, 11:51
Bannlyst
Gårdagens show var nog den tråkigaste hitills.
Citera
2009-11-23, 12:54
Medlem
swebarbs avatar
Men alla utmanare är ju så jävla kaxiga i sina videos.. så löjligt inte ens en mensa noob kunde slå dom på allmänbildning.. sån nytta har man av att tillhöra mensa.
Citera
2009-11-23, 13:59
Medlem
Jag fick vibbar av att han inte var medlem i mensa utan att han istället hade gjort något iq-test på nätet. Jag är ganska säker på att mensatestet endast ger svar på om man har en iq på 131 eller mer. Vill man veta sin exakta iq är man tvungen att göra ett annat test. otroligt patetiskt beteende att försöka göra sken av att man är medlem av mensa utan att vara det.
Citera
2009-11-23, 16:05
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
HUr var matchen igår? Jämn? Bra? Missade jag något som gör att jag borde se matchen på kanal 5?

Nej, du missade inget. Sämsta matchen hittills. Filip och Fredrik var rätt överlägsna.
Citera
2009-11-23, 22:17
Medlem
Philip är ju verkligen oslagbar i frågesporterna. Men utmanaren som ledde 4-1 i städer och sen tappade är ju också lite märkligt.

Appropå det så är det ju lite konstigt att han kunde en massa svåra städer men failade så totalt på den i mitt tycke, mycke enklare, världens 10 största länder.
Citera
2009-11-23, 22:36
Bannlyst
Så skönt att se när 158 i IQ fick spö, jävla skrytbög!
Citera
2009-11-23, 22:40
Medlem
Håller med föregående talare men vill också tillägga att det såg ganska kul ut att köra runt i en sån där smart car och spela fotboll. Jag hade inte tackat nej till att testa det!
Citera
2009-11-24, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Håller med föregående talare men vill också tillägga att det såg ganska kul ut att köra runt i en sån där smart car och spela fotboll. Jag hade inte tackat nej till att testa det!

Jag får lov att hålla med dig också
Citera
2009-11-24, 18:36
Bannlyst
Roligt hur vissa stavar Filip med F som är det rätta, och mitt i alltihop så skriver en Philip

För övrigt så är programmet rätt ointressant nu tycker jag, bara massa skryt och inget gjort.
Citera
2009-11-25, 01:28
Medlem
wrtsdfgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Så skönt att se när 158 i IQ fick spö, jävla skrytbög!

Den här personen trodde att det skulle vara en självklarhet hur han spöade Flilip och Fredrik, stoltserade med sitt Mensa-medlemskap.
Gillade hur han "behövde" tänka och var lite osäker på hur många procent som kvalificerar till Mensa. Han börjar det hela genom att vara denna supermänniska som med enkelhet blir Sverigemästare i en sport, som visserligen utövas av 2-3 personer. En otrolig kombination med en IQ långt (högt?) utöver det vanliga samtidigt som han är en elitutövare av sport. Han kommer dock tillbaks till oss vanliga människor genom att "inte komma ihåg" att det är 2% som kvalar in till Mensa under en regisserad video. Genom detta vill han säga "ja, jag är otrolig och otroligt bra men jag är fortfarande som er, människa".

Nu överreagerar jag något men störigt med människor som tar ut vinsten i förväg, någon självkritik bör man väl ha. Han kan väl ändå låtsas ha lite sympati för de lägre begåvade.
Själv tvivlar jag inte på att han skulle vara medlem i Mensa.
Citera
2009-11-29, 19:40
Medlem
swebarbs avatar
Ska kvällens fjant lyckas vinna 1 miljon då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in