Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-27, 21:14
Medlem
Schneigelpoffs avatar
Tjenix!
Har precis köpt en ny kamera, en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=289553 . Men när jag försöker plugga in den i usb'n och sätter på kameran så sätter den på sig precis som vanligt, alltså jag får aldrig välja "computer" eller nått sånt.

Jag har formaterat kortet och resettat kamerans inställningar flera gånger, installerat skivan och allt som följde med, rebootat datorn osv osv..

Hur får jag det att fungera?
Citera
2008-05-27, 22:05
Medlem
Har du satt kameran på bildvisning, alltså läget där du kollar bilderna i kamerans display? Eller finns det enligt instruktionsboken någon annan knapp eller annat motsvarande läge för bildöverföring?
Citera
2008-05-27, 22:23
Medlem
Precis sådant problem hade jag med min förra kamera. Fick ingen kontakt mellan kameran och datorn. Åkte tillbaka till butiken då jag trodde det var fel på kameran och skulle klaga, givetvis fungerade den direkt på deras dator. Åkte hem och testade den hemma och plötsligt fungerade det.

Så min lösning är att du åker till butiken och gnäller.
Citera
2008-05-27, 22:41
Medlem
Pröva att dra ner drivrutiner från tillverkarens hemsida, det kan fungera
Citera
2008-05-28, 06:13
Medlem
Schneigelpoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerraCotta
Har du satt kameran på bildvisning, alltså läget där du kollar bilderna i kamerans display? Eller finns det enligt instruktionsboken någon annan knapp eller annat motsvarande läge för bildöverföring?

Näe, finns ingenting i instruktionsboken om det. Kameran beter sig precis som vanligt även när den är inkopplad mot datorn, alltså om jag sätter på bildvisning, går den på precis som vanligt.

Ska prova dra ner drivisar från samsungs hemsida så får vi se..

Andra lösningar utifallatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in