2008-05-27, 19:59
Moderator
impieteers avatar
Jag fixar till rubriker när jag ser att de är dåliga. Är de jättedåliga kan jag tänka mig att slänga tråden också, så elak är jag.
Citera
2008-05-27, 21:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Om alla trådstartare med halvkassa rubriker skulle varnas så tror jag att det behövs fler moderatorer. Vad sägs om följande tillvägagångssätt; Dålig rubrik= Stängd tråd.
Jag tror att det skulle bli liiite väl mycket kritik från en del användare då, även om tanken är god...
Citera
2008-05-27, 22:43
Medlem
beyonds avatar
TIPS: Med mouseover-funktionen skulle detta vara ett ickeproblem.
Citera
2008-05-28, 01:14
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Vissa ger säkert tillsägelser för usla rubriker...
Har hänt att jag gjort det men då har det varit för värsta sorten där det inte gjorts nåtsomhelst försök att få till en bra rubrik, senaste var för en rubrik "hjälp!"
Däremot delar jag aldrig ut tillsägelser till folk som försöker få till en rubrik men kanske missar, händer att jag även fixar särskrivningar när jag ser dom.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-05-28 kl. 01:16.
Citera
2008-05-28, 03:20
Medlem
StefanHeterJags avatar
Idag gav jag tillsägelse för dålig rubrik direkt i en tråd. Samtidigt ändrade jag självklart trådrubriken och lade till /mod i rubriken så att alla ser att det är en modifierad rubrikrad.

Det ena behöver inte utesluta det andra.
Ibland rättar man bara och kanske PM:ar trådstartaren, ibland blir det en tillsägelse i tråden, vilket jag föredrar då alla som ser denna lär sig av det. Ibland så papperskorgas det, men då ska även själva inläget vara dåligt utformat, inte ha diskussionsunderlag osv.

mvh,
Moderator StefanHeterJag.
Citera
2008-05-28, 09:08
Medlem
Oddballs avatar
Jag brukar korrigera särskrivningar i rubriker eftersom det kan göra att man inte hittar vissa trådar, när jag gör detta så skriver jag inte ut nåt om någon "ändring".

När jag lägger till något i en rubrik så skriver jag alltid så här: [Tillägg etc./Mod]

Som vanligt är tipset till användare som hittar dåliga rubriker att skicka RP på dem.
Citera
2008-05-28, 16:43
Medlem
ojns avatar
Jag ändrar dagligen särskrivningar och stavfel i rubriker. Detta annonserar jag inte, då jag ju bara ändrar till vad trådstartaren borde skrivit från början. Trådar med riktigt värdelös rubrik ändrar jag ibland med tillägget [/Mod]. Tillsägelser för trasig rubrik vet jag inte om jag delat ut, kanske skulle börja med det. Låst/kastat en och annan tråd av samma orsak har jag nog gjort dock.
Citera
2008-07-28, 17:08
Medlem
Julimannens avatar
Ibland ser man en förklaring inom en [sån här parantes] i rubriken, de ser ganska fult ut, är det moderatorerna som ändrat rubriken då och varför använder man just den parantesen?
Citera
2008-07-28, 18:43
Medlem
Zwerchstands avatar
Ofta, ja. Hakparentes är vedertagen för bl.a. inskott i citat.
Citera
2008-07-28, 23:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julimannen
Ibland ser man en förklaring inom en [sån här parantes] i rubriken, de ser ganska fult ut, är det moderatorerna som ändrat rubriken då och varför använder man just den parantesen?
Just för att det skall synas att den har editerats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in