Bismillah
MrNoOne
Citat:
Jo det är sant, men som vanligt är "historien" förankrad i den tid den skrevs. Jag tvivlar på att person X kommer ridande på en åsna, att ett "monster" kommer att dyka upp genom sanden, att "världen" kommer att lyda under "Islam" i 7 år etc. etc. etc.
Du får tvivla som den tvivlare du är.

Jag har varit där och tagit en annan ställning i frågan.
Citat:
Precis som Jehovas vitten som beskrivs "domedagen" och vad som skall hända med en sådan fantasi att det blir omöjligt att tro på det hela. Ja, bibelns variant går inte av för hackor den heller.....
Ja men de agerar ju i princip Gud när de sätter ut lite datum här och där. Vansinnigt enligt mig.
Citat:
Självklart...kommer troende att säga att man måste "tolka" all text till något som faktiskt KAN hända och skall tolkas med dagens verklighet. Jag är dock brydd över Islams "hat" mot de stackars grisarna som verkar gå mot en säker död

. Hur sedan rävar, vargar och vad jag kan förstå tigrar och lejon etc. helt plötsligt kan "överleva" på en helt ny diet deras kroppar inte är avsedda att kunna tillgodogöra, är över mitt förstånd. Men och andra sidan, det är all religion också.....
Ja det har nog någon symbolik detta med grisarna. Försök ha i minnet att vi inte har alla detaljer givetvis, då detta är någon som ligger i framtiden. Vi vet ju bara med säkerhet sådant som redan skett, resten har vi inte koll på.
Detta med vargar och tigrar vet jag inte vad det är - så det hoppar jag helt över om du ursäktar.
Citat:
Vi kan dock vara säkra på att det inte händer under VÅR livstid, eller hur Nutid?
Jag känner mig rätt övertygad om det också, med tanke på hur 'landet ligger'.