Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-27, 00:49
Medlem
Tre är svarets avatar
Hejsan.

Det problem som dykt upp för mig den senaste dagen är följande:

Jag startar upp datorn och före jag skriver in mitt windowslösenord kommer det upp en ruta som lyder ungefär:"Registerfil återställd blablabla". Med andra ord att något varit fel med den eller att någon fil varit borta.

De problem som jag stör mig mer på är att MSN inte funkar utan det kommer bara ett felmeddelande och "Skicka felrapport". Samma händer för Mozilla och IE (dock inte för IE nu).

Vad kan detta bero på? När MSN slutade fungera trots att jag installerat om flera gånger så letade jag igenom datorn med SUPERAntiSpyware och tog bort de jag hittade. Jag använde sedan SmitfraudFix och letade igenom datorn utan att se något märkvärdigt.

En orsak som jag kommer på är att jag valde "Clean registryfiles" i SmitfraudFix. Kan detta vara felet?

Vill att min gamla burk ska återgå till normal och kunna användas.

Jävligt tacksam för svar!

Edit:

Efter en "regedit" ser jag att det verkar vara tomt på registernyckel-fronten. Hur kan jag återfå dessa regs? Är systemåterställning det enda alternativet?
Senast redigerad av Tre är svaret 2008-05-27 kl. 00:54.
Citera
2008-05-27, 09:27
Medlem
kanulas avatar
What? Har du lyckats ta bort alla registerposter lär du inte få igång datorn alls. Men det kan ju vara så att det där programmet raderade även legitima registernycklar.

Jag skulle installerat om OS.
Citera
2008-05-27, 11:17
Medlem
Tre är svarets avatar
Låter som ett troligt scenario. Har fört över det viktigaste till usb-minnet så det är väl fritt fram för OS-skivan. Tack för att du försökte iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in