2008-05-26, 22:47
Medlem
Tjena.

Det är så att jag i 1an fick G i Naturkunskap A och iår slutar jag 2an därför tänkte jag att jag under sommarlovet kunde få uppgifter att lösa och jobba med för att sedan lämna in dessa och få högre betyg och förmodligen ett högre slutbetyg.

Jag fick alltså G i slutbetyg förra året men vill få VG-MVG, är det möjligt?

MVH
Citera
2008-05-26, 22:52
Medlem
Självklart är det de, prata med din lärare.
Citera
2008-05-26, 22:54
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlcompany
Tjena.

Det är så att jag i 1an fick G i Naturkunskap A och iår slutar jag 2an därför tänkte jag att jag under sommarlovet kunde få uppgifter att lösa och jobba med för att sedan lämna in dessa och få högre betyg och förmodligen ett högre slutbetyg.

Jag fick alltså G i slutbetyg förra året men vill få VG-MVG, är det möjligt?

MVH

Se där. Du är alltså 17 år gammal? Annars är sommarskola som sagt ett alternativ.
Citera
2008-05-26, 23:06
Medlem
steam-engeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Se där. Du är alltså 17 år gammal? Annars är sommarskola som sagt ett alternativ.

18 kan man vara i tvåan.
Citera
2008-05-26, 23:06
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren

Han kan gott och väl vara 18... tvåorna i år är vanligtvis födda 1990.
Citera
2008-05-26, 23:08
Medlem
Är ju "under 18"-hets på FB nowadays??

Nåväl, jag fick beskedet att man inte kan göra det under gymnasietiden om man redan har G, om detta är felaktigt så har jag ett och annat jag skulle vilja säga till några lärare jag haft.
Citera
2008-05-26, 23:10
Medlem
Mister Shanklys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor

Nåväl, jag fick beskedet att man inte kan göra det under gymnasietiden om man redan har G, om detta är felaktigt så har jag ett och annat jag skulle vilja säga till några lärare jag haft.

Det ligger nog nått i det där. Sen om det finns nån regel vet jag inte,

Men det är väl så att om du exempelvis vid kursutvärderingen ligger på G+ men inte direkt på VG, att du då åtminstone borde kunna få chansen att göra något åt det, beroende på lärare. Sen ett år senare vettefan...hade nog inte gått på min skola.
Citera
2008-05-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor

Jag är faktiskt född 90-02-12-2351 så nog är jag 18 år.

Jaha se där. Jag pratade med min lärare och han hänvisade till studievägledaren och han trodde även att man skulle få betala lite cash för att få möjligheten till att få högre än G.

MVH
Citera
2008-05-27, 00:06
Medlem
Känner en som ska tenta upp Svenska A nu i slutet av trean genom prövning, från VG > MVG. Så det går ska du se.
Citera
2008-05-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carloster
Känner en som ska tenta upp Svenska A nu i slutet av trean genom prövning, från VG > MVG. Så det går ska du se.

Får denne betala någonting?
Citera
2008-05-27, 00:28
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlcompany
Får denne betala någonting?
Nej, det är gratis.
Om du däremot väljer att göra prövningen efter det att du har avslutat din utbildning ("tagit studenten") måste du betala 500SEK/prövning.
Citera
2008-05-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Nej, det är gratis.
Om du däremot väljer att göra prövningen efter det att du har avslutat din utbildning ("tagit studenten") måste du betala 500SEK/prövning.

Men jag vet inte hur det fungerar för mig...men med tanke på att jag fortfarande går i skolan tycker jag att jag borde få ta till alla medel som finns tillgängliga för att få ett högre betyg. Sedan att betygen sattes för ungefär 1 år sedan bör inte spela någon roll.

Läraren som satte betyget på mig undervisar fortfarande på skolan och jag känner att jag har fått bttre kontakt med denne och att vi kommer bra överens och det i sin tur gör att jag vill ändra mitt betyg från G till något högre.

/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in