2008-05-26, 16:27
Medlem
Marxamas avatar
(jaja, hör säkert bättre hemma någon annan stans, men iTunes = Apple = här!)

Så, äntligen har man skaffat sig en iPod (classic, 60GB). Flyttade över all musik från min MacBook till den, via iTunes. Se'n tänkte jag (fortfarande med iTunes) lägga över all musik från PC:n, men.... frågan är... hur? Synkronisera verkar inte vara något alternativ, då undrar den om jag vill ersätta all musik som finns på den med musiken på PC:n, och det vill jag ju inte. Drag-and-drop inom programmet funkar inte heller. Någon som har något tips?
Senast redigerad av Marxama 2008-05-26 kl. 16:36.
Citera
2008-05-26, 16:39
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
(jaja, hör säkert bättre hemma någon annan stans, men iTunes = Apple = här!)

Så, äntligen har man skaffat sig en iPod (classic, 60GB). Flyttade över all musik från min MacBook till den, via iTunes. Se'n tänkte jag (fortfarande med iTunes) lägga över all musik från PC:n, men.... frågan är... hur? Synkronisera verkar inte vara något alternativ, då undrar den om jag vill ersätta all musik som finns på den med musiken på PC:n, och det vill jag ju inte. Drag-and-drop inom programmet funkar inte heller. Någon som har något tips?
Det finns ett program som heter copytrans, men vet inte om det funkar i ditt syfte? http://www.copytrans.net/
Citera
2008-05-28, 10:03
Medlem
Meursaults avatar
Om du har "hantera spår och spellistor manuellt" markerad så ska det gå att drag-and-droppa enskilda spår från din PC till din iPod. Det har hänt mig också att det inte funkat, men oftast har det inte varit några problem.
Citera
2008-05-28, 10:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meursault
Om du har "hantera spår och spellistor manuellt" markerad så ska det gå att drag-and-droppa enskilda spår från din PC till din iPod. Det har hänt mig också att det inte funkat, men oftast har det inte varit några problem.

1. Återställ iPoden på PC'n. Då blir den läsbar på båda maskinerna. (FAT32) och du kan koppla den i både Macens och PC'ns iTunes.

2. Vad ovan talare säger, använd Hantera spår och spellistor manuellt.

3. Att kopiera musiken från Ipoden kan du göra på olika sätt

a) Kopiera musiken från Macbookens finder till iPoden (Dvs använd den som extern HDD.)

b) Sök på www.versiontracker.com på iPod (Sök på windows program) så hittar du massa program som kan kopiera musiken från iPoden. Dock detta efter det att du återställt iPoden på PC'n och sedan kopierat musiken till den från Mac'n så att PC'n klarar att läsa. (Dvs att den är i FAT32, och inte HFS)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in