2008-05-26, 14:47
Medlem
psi807s avatar
Är ingen direkt beundrare av vare sig Melodifestivalen eller Charlotte Perelli, men råkade ändå se någon av deltävlingarna när hon var med. Det som förbryllade mig var att i introt på låten var hon svartvit men inte hennes omgivning, hur är detta gjort? Det måste väl ändå vara någon videoeffekt, inte scenbelysning?
Citera
2008-05-26, 15:01
Medlem
erik_ande_85s avatar
dom har i början av låten dragit ner de röda å gröna i bilden för att sedan dra på färgerna när hon går ned förtrappan. livebingning kanske man kan kalla det. förmodligen har dom två tycken binginställningar så dom bara trycker på en knapp för att gå mellan inställningarna.
Citera
2008-05-26, 15:08
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik_ande_85
dom har i början av låten dragit ner de röda å gröna i bilden för att sedan dra på färgerna när hon går ned förtrappan. livebingning kanske man kan kalla det. förmodligen har dom två tycken binginställningar så dom bara trycker på en knapp för att gå mellan inställningarna.
Men jag har för mig att det bara var hon som var svartvit och inte hennes omgivning, på bilder hade det ju varit lätt ordnat men i det här fallet är det ju live, och rörligt?
Citera
2008-05-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Men jag har för mig att det bara var hon som var svartvit och inte hennes omgivning, på bilder hade det ju varit lätt ordnat men i det här fallet är det ju live, och rörligt?
Allt är blått, de har tagit bort rött och grönt.
Citera
2008-05-26, 15:29
Medlem
OneUps avatar
Alltså, det är bara i tv hon är svartvit, inte live.
Ganska fiffig och snygg effekt
Citera
2008-05-26, 16:01
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Är ingen direkt beundrare av vare sig Melodifestivalen eller Charlotte Perelli, men råkade ändå se någon av deltävlingarna när hon var med. Det som förbryllade mig var att i introt på låten var hon svartvit men inte hennes omgivning, hur är detta gjort? Det måste väl ändå vara någon videoeffekt, inte scenbelysning?

Din tv är inte hd-ready...
Citera
2008-05-27, 20:13
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Alltså, det är bara i tv hon är svartvit, inte live.
Ganska fiffig och snygg effekt
Misstänkte också detta, men en polare trodde annorlunda. Hur som helst, hade varit en klart ballare effekt om det varit någon typ av belysning som gjorde henne svartvit...
Citera
2008-05-27, 20:16
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Misstänkte också detta, men en polare trodde annorlunda. Hur som helst, hade varit en klart ballare effekt om det varit någon typ av belysning som gjorde henne svartvit...

Säg åt din polare att han ska tänka om innan han öppnar käften igen!
Citera
2008-05-27, 20:23
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Säg åt din polare att han ska tänka om innan han öppnar käften igen!
...och jag är helt seriös när jag säger att det är min polare och inte jag själv, dock hade även jag för mig att det bara var Charlotte som var svartvit. Men jag har förespråkat den självklara videoeffektsteorin redan sedan första inlägget no matter what.
Citera
2008-05-28, 15:55
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
...och jag är helt seriös när jag säger att det är min polare och inte jag själv, dock hade även jag för mig att det bara var Charlotte som var svartvit. Men jag har förespråkat den självklara videoeffektsteorin redan sedan första inlägget no matter what.

...och jag var helt seriös.
Citera
2008-05-28, 23:59
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
...och jag var helt seriös.
Tolkade det som att du trodde att min polare var jag själv (som det brukar vara när folk skriver om "min polare") och gick till personangrepp mot mig, om så inte var fallet kan du bortse från mitt föregående inlägg.
Citera
2008-05-29, 21:18
Medlem
Lebensangsts avatar
Har sett samma effekt på teater så det torde vara möjligt att åstadkomma med belysningens hjälp. Fråga mig inte hur dock. Ska fråga en polare som är belysningstekniker vid tillfälle hur det går till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in