• 1
  • 2
2008-05-27, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Lägger man ut det en gång i länktips så är det ok spammar man så är det inte ok. Jag ser inte problemet?

När det postas i utanför länktipstråden (se inlägg nr1 & nr4 för ökad förståelse).
Citera
2008-05-27, 14:02
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
När det postas i utanför länktipstråden (se inlägg nr1 & nr4 för ökad förståelse).

Finns inger diskussionsunderlag så ska tråden vara i länktips och postas den på anant ställe papperskorgas den. Spammas det om bloggen oavsett var så ska det raderas och pollas för åtgärd.
Citera
2008-05-27, 14:06
Bannlyst
Citat:
Finns inger diskussionsunderlag så ska tråden vara i länktips och postas den på anant ställe papperskorgas den. Spammas det om bloggen oavsett var så ska det raderas och pollas för åtgärd.

Ok, va lite detta jag undrade!
Så om man startar en tråd med hänvisning till (sin egna?) blogg i någon sakfråga så är det okey?

edit: Vad hände då med jackflash`s tråd "misstänkta blad" som låg i cannabis forat?
Senast redigerad av TrollKungen 2008-05-27 kl. 14:09.
Citera
2008-05-27, 14:08
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ok, va lite detta jag undrade!
Så om man startar en tråd med hänvisning till (sin egna?) blogg i någon sakfråga så är det okey?

Japp från reglerna:

Citat:
Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen

Detta gäller ju då också trådstarter, länktips är väl lite undantaget för där finns ju ingen diskussion.
Citera
2008-05-27, 14:12
Bannlyst
Citat:
Detta gäller ju då också trådstarter, länktips är väl lite undantaget för där finns ju ingen diskussion.

Jo i länktips så finner jag inga konstigheter att "spamma" lite, men förövrigt så är det lite luddigt för då är det moderatorns (i den avdelning det postas i) inställning/tycke som avgör vad som är bloggspam (huvudsyfte med tråden) eller ej?
Citera
2008-05-27, 14:16
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jo i länktips så finner jag inga konstigheter att "spamma" lite, men förövrigt så är det lite luddigt för då är det moderatorns (i den avdelning det postas i) inställning/tycke som avgör vad som är bloggspam (huvudsyfte med tråden) eller ej?

Som alltid på Flashback så är det den enskilde moderatorn som gör bedömningen enligt de regler och riktlinjer vi har. Ser man något man betecknar som bloggspam skicka en RP så tittas den i alla fall på.
Citera
2008-05-27, 14:21
Bannlyst
Citat:
Som alltid på Flashback så är det den enskilde moderatorn som gör bedömningen enligt de regler och riktlinjer vi har. Ser man något man betecknar som bloggspam skicka en RP så tittas den i alla fall på.

Då tackar jag för dina sakliga svar och önskar en fortsatt solig tisdag (a.k.a sitt nu inte vid datorn hela dagen ).
För det jag undrade över är klargjort nu iaf, fast det saknades ett:`s i rubriken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in