• 3
  • 4
2008-05-26, 23:04
Medlem
boba fetts avatar
Det riktigt roliga vore ju om det inte var en ensam galning utan flera stycken som faktiskt är utbildade på vagnen och har ammunition ombord. Då kan det bli riktigt jobbigt.
Citera
2008-05-26, 23:19
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Det riktigt roliga vore ju om det inte var en ensam galning utan flera stycken som faktiskt är utbildade på vagnen och har ammunition ombord. Då kan det bli riktigt jobbigt.
Det är ju en väldigt avancerad och osannolik självmordspakt i så fall.

Sannolikt skulle det bara handla om en enda galning som i det amerikanska fallet, och då har han ju fullt upp vilket gör polisens jobb lättare. Det enklaste och minst allmänfarliga sättet att slå ut vagnen borde vara med pansarskott mot baksidan eller ovandelen. Pansarskott borde också gå att fixa fram ganska snabbt.

I verkligheten gissar jag dock att man inte skulle försöka slå ut den, utan i första hand spärra av stora delar av stan och sen vänta på att galningen får slut på bränsle och/eller visar sig utanför vagnen.
Citera
2008-05-26, 23:30
Medlem
Ett PV- team + BILL kan väl vara på plats relativt snabbt med helikopter? Eftersom det är en massa civila liv i fara så räknas nog situationen som terrorism, och nån form av undantag lär ske.
Citera
2008-05-27, 00:17
Medlem
Gå in på närmaste järnvägslager och hämta massa termit sen kastar du in den skiten i banden och tornet och tänder på.

Dränk skiten med vattenkanoner (eller tanka en brandbil full med diesel/bensin och spruta ner den och tänd på)

Är de bara en galning i vagnen kan han ju inte dirrekt skjuta även om han skulle haft ammo.
Citera
2008-05-27, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogus Meat
Ett PV- team + BILL kan väl vara på plats relativt snabbt med helikopter? Eftersom det är en massa civila liv i fara så räknas nog situationen som terrorism, och nån form av undantag lär ske.

Tror vi har en vinnare här?
Citera
2008-05-27, 09:19
Medlem
Thinkers avatar
Skicklig skytt och 2-3 pskott eller skicka en leopard efter galningen.
Citera
2008-05-27, 09:33
Medlem
skalman1973s avatar
Sabba drivbanden på enklast möjliga sätt dvs inte pansarskott utan något subtilt som att lägga ut minor och ställa ut betongklossar väl synligt och valla in han i en fålla sen är det bara att hamra på med släggorna och låta ljudet knäcka nidningen
Citera
2008-05-27, 10:34
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Nej, det tror jag inte, en stridsvagn ska inte hamna i orätta händer så enkelt är det.

Med tanke på alla nedläggningar och att ingen förmodligen har riktig koll på vart all materiel tagit vägen så skulle det inte förvåna mig ifall nån knipit åt sig både det ena och det andra.
Citera
2008-05-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Med tanke på alla nedläggningar och att ingen förmodligen har riktig koll på vart all materiel tagit vägen så skulle det inte förvåna mig ifall nån knipit åt sig både det ena och det andra.

Mycket möjligt men jag tvivlar starkt på att nån skulle ha kunnat knipit åt sig en stridsvagn,.
Citera
2008-05-27, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest

Var det inte en hemvärnsavdelning i Karlstadstrakten om gömt undan en IKV 91 ärom året?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in