2008-05-26, 11:37
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Nja, skulle de stannat upp hade situationen nog blivit knepig men jag gissar att svenska polisen satsat på tårgas, obehagligt att sitta i någon längre tid.
Men en Leopard har ju ett NBC system ? då funkar ju inte tårgasen iaf inte på ett bra tag ? dock kan dom ju stanna fordonet och gå lös på det med släggor på tornet Finns ingen vettig människa som stod ut i det oväsnet en längre tid
Citera
2008-05-26, 11:40
Medlem
bjohos avatar
Tänkte mer på att placera den i stridsvagnen snarare än att dränka hela avenyn i tårgas men ok. =)
Citera
2008-05-26, 11:41
Bannlyst
Vet vad jag önskar mig av tomten i år iaf!

Någon som har tillgång till en galen besättning (och Strf 90) för ett litet expriment?
Citera
2008-05-26, 11:46
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Vet vad jag önskar mig av tomten i år iaf!

Någon som har tillgång till en galen besättning (och Strf 90) för ett litet expriment?

Vill du vara vänlig att posta på FB när du hittat det du behöver? Ange gärna tid och plats så att jag kan hålla mig på behörigt avstånd, en världsdel bort eller så. =)
Citera
2008-05-26, 11:58
Bannlyst
Citat:
Vill du vara vänlig att posta på FB när du hittat det du behöver? Ange gärna tid och plats så att jag kan hålla mig på behörigt avstånd, en världsdel bort eller så. =)

Laptop, 3G och det blir en livefeed länk exklusivt för medlemmar på Fb!

Nä, men fruktansvärt intresant att spekulera i hur regeringen hade handskat med en dylik situation!
För detta måste ju vara ett redan tänkt scenario med en handlingsplan uttagen?
Senast redigerad av TrollKungen 2008-05-26 kl. 12:01.
Citera
2008-05-26, 12:18
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Nä, men fruktansvärt intresant att spekulera i hur regeringen hade handskat med en dylik situation!
För detta måste ju vara ett redan tänkt scenario med en handlingsplan uttagen?
Nej, det tror jag inte, en stridsvagn ska inte hamna i orätta händer så enkelt är det.
Citera
2008-05-26, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Nej, det tror jag inte, en stridsvagn ska inte hamna i orätta händer så enkelt är det.

Men ett kärnkraftverk ska inte heller kunna råka ut för en härdsmältning, men det finns handlingsplan därefter iaf!
Citera
2008-05-26, 12:33
Medlem
Jigglys avatar
Det är just detta jag menar, hur är det egentligen tänkt att man ska hantera denna situationen?

Borde ju finnas en handlingsplan som TrollKungen säger..
Citera
2008-05-26, 12:50
Medlem
bjohos avatar
Jag skulle gissa att då det handlar om tungt militärt materiel räknas det som ett militärt hot hamnar därför också i undantagssituationer då militären får bistå polis. Finns säkert någon liten plan för detta och en nissa som sitter vid ett skrivbord med en telefon och en rollodex för enbart detta syfte. =)
Citera
2008-05-26, 12:53
Medlem
20 killar med mycket stake springer fram (kan inte va specielt svårt att smyga upp bakom den inne i stan) och trycker in järnrör och vedträn i banden och där tornet snurrar.

Klättrar man upp på den med en slägga eller nått kan dom ju inte skjuta på en men då får man hoppa av snabbt som fan om dom kör igenom ett hus eller nått.
Senast redigerad av Fistor 2008-05-26 kl. 12:56.
Citera
2008-05-26, 12:56
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
20 killar med mycket stake springer fram (kan inte va specielt svårt att smyga upp bakom den inne i stan) och trycker in järnrör och vedträn i banden och där tornet snurrar.

Om de har mycket stake, vad ska de då med järnrör och vedträn till? (var fan hittar du vedträn på avenyn?)
Citera
2008-05-26, 13:14
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Stor skada lär den hur som helst orsaka innan man får stopp på skiten. Finns ju exempel på när nationalgardets stridsfordon blivit stulna och orsakat bra med skada innan de stannat, det var ändå bara genom att köra runt, inga skott avlossade.

Iallafall i populärkulturen. Tank!

http://www.imdb.com/title/tt0088224/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in