2008-12-15, 21:51
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja det där var ju en jävla vändning, den såg man inte komma

Är det vanligt/normalt att kroppar som ligger länge i vattnet "delar" på sig?
Är det fiskar eller naturens krafter som orsakar det, eller en kombination av de båda?
båtpropellrar kanske..
Citera
2008-12-15, 22:12
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaså, det var bara en kropp:

http://www.nvp.se/Nacka/Saltsjo-Boo/Tva-doda-visade-sig-vara-en/

En månad för att komma fram till det, måste vara rejält illa åtgången.

Oj då. Moderatorn hade rätt!

Skämt åsido - om man hittar två olika kroppsdelar så brukar man väl oftast anse att det tillhör samma kropp?
Citera
2008-12-15, 22:43
Medlem
Tuesdays avatar
DNA-testade man inte "första" kroppen, eller identifierades TR enbart genom tandkort? Först nu som DNA-analyser har blivit klara kanske.
Citera
2008-12-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Om det är som du säger att han har tre val, och det val han tar är det mest ologiska, om syftet är att komma hem.
Om syftet inte är att komma hem kanske denna väg är den mest logiska?

Som jag tidigare skrev. Man går INTE den vägen han gick ifall man är påväg hemåt. Man fortsätter sedan inte heller gå när gatubelysning och bebyggelse upphör. Jag är inte säker på om den närliggande restaurangen har säsongsöppet eller inte, men jag skulle inte bli förvånad om den var stängt vid tidpunkten för försvinnandet. Vad jag vet så är det även en ganska okänd restaurang för gemene man i Saltsjö-Boo, och jag tror dessutom att relativt få hittar dit.

Ja, vill man frivilligt ta sitt liv så gjorde han ett mycket klokt val av väg. Men jag tvivlar på att ens 0.1 % av invånarna i Nacka eller ens Saltsjö-Boo vet vart denna väg leder, då busshållplatsen där han klev av ligger i ett område som väldigt få icke-boende i närområdet passerar.

Jag tror som sagt att det ligger en hund begraven här. Det är alldeles för mycket som talar emot att detta är en olyckshändelse.
Citera
2008-12-16, 05:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolle08
Som jag tidigare skrev. Man går INTE den vägen han gick ifall man är påväg hemåt. Man fortsätter sedan inte heller gå när gatubelysning och bebyggelse upphör. Jag är inte säker på om den närliggande restaurangen har säsongsöppet eller inte, men jag skulle inte bli förvånad om den var stängt vid tidpunkten för försvinnandet. Vad jag vet så är det även en ganska okänd restaurang för gemene man i Saltsjö-Boo, och jag tror dessutom att relativt få hittar dit.

Ja, vill man frivilligt ta sitt liv så gjorde han ett mycket klokt val av väg. Men jag tvivlar på att ens 0.1 % av invånarna i Nacka eller ens Saltsjö-Boo vet vart denna väg leder, då busshållplatsen där han klev av ligger i ett område som väldigt få icke-boende i närområdet passerar.

Jag tror som sagt att det ligger en hund begraven här. Det är alldeles för mycket som talar emot att detta är en olyckshändelse.

Det kan alltså ha varit så att han träffat på någon som lurat i honom att restaurangen var öppen och att de skulle tillsammans gå dit och så blev han mördad där ute istället
Citera
2008-12-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det kan alltså ha varit så att han träffat på någon som lurat i honom att restaurangen var öppen och att de skulle tillsammans gå dit och så blev han mördad där ute istället

Nja, vem skulle få för sig att fråga en okänd berusad man i en förort om att knalla bort till en hyfsat dyr restaurang ca 2 km bort rakt genom skogen liksom?

Däremot är det så att i industriområdet som man passerar påväg till fyndplatsen rör det sig en del skumt folk. Har skett minst ett mord där tidigare vad jag vet (tror det var runt 1997). Annars är väl en trolig orsak att han har hamnat i ordväxling, alternativt rånad med/av någon som sedan urartat till våld. Kna ju även ha uppstått bråk på bussen eller busshållplatsen.
Citera
2008-12-17, 00:35
Medlem
Han ringde ju till en kompis i stan, det kan ju tyda på att han försökt ta sig tillbaka till stan. Jag vet inget om hur berusad han var eller hur han betedde sig när han var påverkad av alkohol, men det finns ju väldigt många scenarion. Han kan ju ha fått för sig att gå mot stan, blivit påkörd och dumpad i vattnet eller vad som helst. Han måste ju inte gått raka vägen från busshållplatsen till telegrafberget. Eller så var restaurang telegraf öppet (eller han trodde det var öppet) började gå ditåt och ringde polarn för att höra om han skulle sätta sig i en taxi och komma dit. OM han nu tog sig ner till telegrafberget kan ju ett antal saker hänt där också.
Citera
2009-01-02, 16:48
Medlem
Night Stalkers avatar
Borde inte någon kunna bringa klarhet i om restaurangen verkligen var öppen? Och om den var det, borde det inte finnas någon som har sett honom där då? Eftersom han "var så berusad" att han "inte visste sin hemadress" borde ju folk på restaurangen kommit ihåg att det kommit in den okänd man, stupfull, vid en väldigt okristlig tid och sedan sätta det i samman med hans efterlysning...?
Citera
2009-09-11, 15:09
Medlem
TotenEngels avatar
Bumpar en aning. Nån som vet var Thomas begravdes?
Citera
2009-10-20, 00:56
Medlem
BornAsGrunts avatar
Borde varit vid Boo Kyrka. Ligger ett stenkast fråna hans bostad vid tillfället men ska kolla upp det nästa gång jag är i området.
Citera
2010-10-27, 15:28
Medlem
Olivrankans avatar
Bump igen.

Jag hade helt missat att man hittat Thomas, det måste vara en enorm lättnad för familjen. Blev det aldrig allmänt känt på vilket sätt han miste livet? Olycka eller självmord?

För några år sedan tog man upp försvinnandet i ett avsnitt av 45 minuter. Sökningar efter programmet genererar endast en länk till en gammal tv3-tablå på svt.se där det står:

Varje år försvinner 30 personer spårlöst i Sverige. En av dem är Thomas Ruzicka. Vad händer när någon försvinner?

Är det någon som möjligen sitter på avsnittet eller alternativt vet vilken säsong samt avsnitt det handlar om? Allt som finns tillgängligt är från säsong 6.
Citera
2010-11-02, 20:38
Medlem
zahara99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Bumpar en aning. Nån som vet var Thomas begravdes?

Kanske visste du redan, men här kommer iaf länk till plats.
http://gravar.se/Boo%20f%C3%B6rsamling/1818/Thomas%20Ruzicka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in