2008-11-21, 01:05
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men udda formulering, håller jag med om. Man brukar ju inte prata om att döda människor "åldras" - om en död Johan Asplund idag skulle återfinnas skulle man ju knappast kalla honom för 38-åringen... Förmodligen NVP som inte är riktigt vana vida sådana här ärenden.

Jävla nötter det är klart man inte kan räkna ut den nya åldern på någon som varit död i flera år, om de hittat honom nästa sekel hade de skrivit att han var 132 år då?

Tror som dig, NVP är nog inte så vana med sådana här ärenden.

EDIT: Det kanske inte är omöjligt när jag tänker efter, men det var ett dåligt exempel från min sida ni fattar poängen ändå, mkt ovanligt att medierna räknar ut den nya åldern på en död person..

1600 inlägg.
Senast redigerad av Midnight 2008-11-21 kl. 01:07.
Citera
2008-11-21, 05:12
Medlem
Troians avatar
Polisen har ju gått ut med att det inte finns något som talar för att brott ligger bakom. Jag skulle tro att det heller inte finns mycket "fynd" som talar för självmord eller olycka. Familjen kommer aldrig får veta vad som hände, men det är ju de tre möjligheterna som finns.

Personligen känner jag mig rätt övertygad om att det var en ren olyckshändelse.
Citera
2008-11-21, 11:11
Medlem
Tror inte på självmord. Känns troligare med olycka eller brott.
Tycker det låter konstigt att det inte finns någon misstanke om brott. Polisen har ju själv sagt att de så förbryllade över att två kroppar hittades på exakt samma ställe. Vad är oddsen för det liksom!? Även om strömmar skulle fört dit den andra kroppen så att den lägger sig 10 m ifrån Thomas känns det extreeeemt osannolikt.
Är väl inte helt omöjligt att både Thomas och den andra personen vid olika tillfällen råkat ut för nån knäppgök som har dumpat dom på samma ställe? Eller?
Om han nu fick för sig att gå och ta en bira på Telegrafen, är det någon som vet om han överhuvudtagen kände till stället och hur han skulle gå dit? (Kanske är skyltat) Om så inte är fallet är det ju verkligen skumt hur han hamnade där.
Citera
2008-11-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolund
Tror inte på självmord. Känns troligare med olycka eller brott.
Tycker det låter konstigt att det inte finns någon misstanke om brott. Polisen har ju själv sagt att de så förbryllade över att två kroppar hittades på exakt samma ställe. Vad är oddsen för det liksom!? Även om strömmar skulle fört dit den andra kroppen så att den lägger sig 10 m ifrån Thomas känns det extreeeemt osannolikt.
Är väl inte helt omöjligt att både Thomas och den andra personen vid olika tillfällen råkat ut för nån knäppgök som har dumpat dom på samma ställe? Eller?
Om han nu fick för sig att gå och ta en bira på Telegrafen, är det någon som vet om han överhuvudtagen kände till stället och hur han skulle gå dit? (Kanske är skyltat) Om så inte är fallet är det ju verkligen skumt hur han hamnade där.
sett på serien "dexter"? kan ju vara strömmar som fått dem att hamna på samma ställe tillslut.
Citera
2008-11-22, 00:12
Medlem
Ja så har jag fattat det, att det är strömt där och att kropparna "fastnat" i bukten där. Jag förstår vad ni säger om självmord men jag tror inte det stämmer in på Thomas.

Däremot tror jag det var det då en kille ramlade i vattnet från Katarina bangata i Stockholm i höstas, efter att han varit på en krog. Han lämnade kvar sin jacka med allt och gick hela vägen ner till vattnet utan anledning och honom hittade man sedan drunknad på fyra meters djup. Hanvar jätte berusad men jag tror att han druckit för att ta mod till sig och göra det.
Citera
2008-11-22, 00:40
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
sett på serien "dexter"? kan ju vara strömmar som fått dem att hamna på samma ställe tillslut.

Inte speciellt troligt då de försvann i närheten. Antagligen så trillade dom ner i vattnet i närheten där kropparna hittades. Tror som många andra i tråden att det inte var självmord, utan en olycka.

Skulle vara intressant och höra vem den andra kroppen tros vara...
Citera
2008-11-23, 07:41
Medlem
Jag tror att en riktig psykopat har haft en fin stund
Citera
2008-11-23, 09:27
Medlem
hackkycklings avatar
Thomas kanske mötte en annan person där vid Danmarks Holme. De började bråka av någon anledning och båda trillade i?
Citera
2008-11-27, 13:41
Medlem
pli99s avatar
Har någon sett något mer om den andra kroppen, har den blivit identifierad?
Citera
2008-11-28, 17:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pli99
Har någon sett något mer om den andra kroppen, har den blivit identifierad?

För att hålla sig on topic så slänger jag in detta: Enligt polisen finns inget som tyder på att det finns något samband mellan de båda kropparna.

DN.se skriver idag, typ en vecka efter så skett, att den första kroppen är identifierad. Den andra kroppen är värre åtgången än Rudzicka, tycks alltså ha legat där än längre, och är ännu inte identifierad. Kusligt med kroppar som påträffas men aldrig identifieras. Händer väl nån gång varannat år, eller så.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=857394&rss=2216
Citera
2008-11-28, 18:29
Medlem
William Hainess avatar
Man kanske skulle starta ett separat ämne för kropp #2? Eller är det överflödigt?
Citera
2008-11-28, 18:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Man kanske skulle starta ett separat ämne för kropp #2? Eller är det överflödigt?

Jag tror inte det finns så mycket att diskutera i nuläget. En kropp har påträffats - punkt. Det finns inga uppgifter om ålder, kön, hur kroppen hamnat där, om det finns misstanke om brott eller hur länge kroppen legat där. Kan ju hända att det finns anledning att diskutera fallet vidare när kroppen identifierats.

Men, om någon vill och kan skapa en tråd med en ett diskussionsämne kring en kropp som det inte finns någon som helst vetskap om så går det bra redan nu.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in