2008-07-16, 18:59
Medlem
Slaskmons avatar
Jag hade alla mina "hemliga saker" i en garderob längst upp låg knivar och andra vassa föremål i mitten stod brännaren och i botten en alkoholgömma.

Vilka tider det var! Man blir helt nostalgisk
Citera
2008-07-16, 19:15
Medlem
antonfs avatar
Nostalgi över detta ämne var det ja! Jag hade en liten skog inte långt från hemmet där jag först gömde min sprit. Sen i 16års åldern så började jag gömma det på rummet och sen smyga ut när föräldrarna var upptagna.

När 18-års dagen kom var det skönt som fan, samtidigt som man kände att något fattades. Det var ju ändå rätt kul att dölja det!
Citera
2008-07-17, 12:25
Medlem
Jag hade en hylla i min garderob där jag under kläder brukade gömma biran, hehe, var inte nervig när jag hade snott bira av päronen i alla fall.
Citera
2008-07-17, 17:59
Bannlyst
Bland min samling av fina, tomma spritflaskor försökte jag alltid att ha ett par fulla exemplar av fulsprit osv. Bodde på källarplan med små fönster i markläge, så när jag skulle ut och svina så öppnade jag ett fönster som vette mot bakgården, som i sin tur vette mot en skogsdunge. Jag ställde ut flaskan jag hade valt för kvällen i en buske, smög ut när jag visste att ingen var i något rum där dem kunde se mig. Smög runt till baksidan, plockade på mig flaskan och löpte in i skogen

Har i efterhand fått reda på att iaf morsan hade full koll på min sprit, men hon ville väl inte sabba min kreativitet, eller nått!
Citera
2008-07-17, 20:49
Medlem
Jägermaisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja...hur gjorde ni egentligen när ni som unga bodde hemma och gömde alkoholen för era föräldrar? Hur gjorde ni när ni skulle ta med den ut från huset utan att övervakande föräldrar märkte det? Låt oss diskutera gamla minnen från förr.

Personligen sparade jag alla gamla skokartonger när jag köpte skor. Dessa fick stå på trav i min garderob och givetvis hade jag flaskor i dom understa. När jag sedan skulle ut och festa så la jag alltid flaskan i en påse, öppnade fönstret (bodde i villa) och ställde ut. Sedan fort ut genom dörren för att plocka upp påsen och gå raskt iväg till festen.

Det dummaste minnet var när jag låste in ett flak öl på en av t-centralens myntboxar. Priset för att öppna boxen var 30 kr / dygn. Efter fem dagar så var det inte så billigt ur min ekonomiska synvinkel.

SÅ, hur gjorde NI under er ungdoms glada dagar?

Det finns redan en sådan tråd..

Men kan väl ändå säga hur jag gjorde

Upp till 15 års åldern drack man upp ALLTING och sen när man fick moped gömde man allt i den

Dock lite tråkigt när man är bakis och ska ut och köra då man glömt om går dagen.. Villket resulterade i att man öppnar moppen och där ligger ju klart 2 sprit flaskor
Citera
2008-07-17, 20:58
Medlem
Höjas avatar
Köpte oftast spriten på festen eller innan, antingen i danmark eller av en langer. De få gånger jag tog hem den så la jag ölen i mitt gitarrfodral. Spritflaskorna la jag även här. Att få ut spriten var inga problem, bara att lägga i en kasse och gå ut.

Sedan när jag blev typ 16 eller något så köpte pappa öl till mig så då behövde jag inte gömma sakerna.
Citera
2008-07-18, 16:52
Medlem
Nojlagets avatar
Hade lite olika metoder. När det var plusgrader så gömde jag oftast ölen ute i någon närliggande skog. På vintern var det knivigare då jag var tvungen att förvara ölen hemma. Brukade lägga bakom bokhyllan. Men mamma hittade ibland
Citera
2008-07-18, 21:18
Medlem
Jointss avatar
Klart att man gömde spriten, annars skulle ju farsan dricka upp allt. Som tur var spenderade han aldrig någon tid på att rota i mitt rum. Fast en gång på en fradag kväll när jag var ute ringde han och frågade artigt om han kunde ta några öl. Det fick han givetis. Har ju självklart snyltat på honom utan han någonsin märkt det, arbetsnarkoman som han var.
Citera
2008-07-18, 21:41
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jag hade en plastlåda under sängen där jag hade lite kläder och annat skit och under allt det så hade jag mitt hemliga förråd utav öl och alkoläsk. Det var ett ställe som min kära moder aldrig kollade, eftersom jag var hennes söta och rara flicka!

Haha, det du skrev i combo med vad du har som signatur fick mig att skratta högt här ensam framför datorn...
Citera
2008-07-18, 21:54
Medlem
-B-s avatar
Trumpetfodralet.
Citera
2008-07-18, 22:45
Bannlyst
hahahahaaa, nu e ja spen fukl !!! Å då ska ja berätta, när ja sitter här å ltyssnar på nationaltetterbn, koolla kolla, så kommer ja ihåt,. Jag gömade mina ö i mning garderob, bakom enmaassa strumyor å skydd- D Där spå la ja mina häärliga böäääärs !!! iingen hade en aaaning D:D: wooo
Citera
2008-07-19, 04:55
Medlem
Våffelnylles avatar
Drack så sällan att det inte behövdes. (Hade inga vänner att skaffa, eller dela med mig till )
Vid en undersökning i åttan var jag plus ett "Jehovas vittne" i min klass de enda som aldrig blivit berusade...
Senast redigerad av Våffelnylle 2008-07-19 kl. 04:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in