Jag har Windows XP x64, inte köpt, men nedladdad scenrelease som ska fungera bra.
När jag försöker installer ett program, som t.ex. Live Messenger, får jag upp ett felmeddelande som säger att "Programmet inte kan installeras på datorer med operativsystem äldre än Service Pack 2". Och sedan avbryts installationen. Detta gäller dock inte allt, har installerat andra spel och program som fungerar utmärkt.
Det fungerade när jag installerade XP för första gången, men sedan var jag tvungen att ominstallera. Under ominstallationen fick jag meddelanden om att Windows inte kunde hitta vissa filer, men jag tryckte bara "försök igen", och installationen rullade på.
Jag har crackat för WGA, uppdaterat med windows update, laddat hem SP2 och försökt köra uppdatering genom skivan (får meddelande om att filer saknas och nu går det inte att installera dom).
I själva Windows står det klart att jag har SP2 installerat.
Någon som har förslag på hur jag kan lösa detta utan att formatera om hårddisken?
Kan det vara hårddisken det är fel på när den inte hittar filer? Har kört CHKDSK men inga fel hittades.