2008-05-25, 09:02
Medlem
Santadunks avatar
Jag gör en liknande tråd som den om Kronan.
Vad tycker ni om Granit, lågprissnuset från F&L? Jag tycker helt klart det är det bästa lågprissnuset på marknaden och det enda jag snusar nuförtiden. Tycker det håller samma klass som de dyrare märkerna.

Vad tycker ni? Precis som i tråden om Kronan så får ni gärna utveckla svaren lite.
Citera
2008-05-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Jag gör en liknande tråd som den om Kronan.
Vad tycker ni om Granit, lågprissnuset från F&L? Jag tycker helt klart det är det bästa lågprissnuset på marknaden och det enda jag snusar nuförtiden. Tycker det håller samma klass som de dyrare märkerna.

Vad tycker ni? Precis som i tråden om Kronan så får ni gärna utveckla svaren lite.
Deras white är helt okej iaf, smakar lite sämre än general, helt klart värt pengarna.

Annars så smakar det lite bättre än Knox men det är inte gott.
Citera
2008-05-25, 11:55
Medlem
RealMadrid852s avatar
Granit white portion är helt ok, smakar bättre än rapé iaf.

Dock är jag inte direkt en storsnusare utan det är snarare så att jag tar en snus då och då så jag kan väl inte så mkt om snus generellt sett.
Citera
2008-05-25, 12:21
Medlem
antonfs avatar
Jag tycker att Granit är vedervärdig.
Citera
2008-05-25, 12:25
Medlem
byyys avatar
Njaa, har snusat ett par dosor granit portion.. Tycker det är helt okej budgetsnus. Det är svårt att beskriva smaken, men det smakar inte äckligt iallafall. Kan mycket väl tänka mig att köpa en dosa eller två bara för att variera (snusar kronan nu). Har däremot inte testat lös eller white så där kan jag inte uttala mig om något Men för mig går det inte att jämföra granit med märken som general, grov etc etc. Det är ett budgetsnus och smakar inte alls lika gott som de lite dyrare snusmärkena.
Citera
2008-05-25, 12:34
Medlem
[NMK]s avatar
Nej tack. När jag börjar använda granit så måste allt annat snus ha tagit slut i hela världen.
Citera
2008-05-25, 12:43
Medlem
Quad69s avatar
Granit är helt ok, men snuset rinner så jäkla mycket de är de som är nakdelen... Efter att man har setat med snusen under läppen ett tag och inte tänkt på att svälja eller spotta så sväljer man stort och fan självdör av smaken :P

Kronan = helt kasst :P

Jag tror jag har blivit bortskämd med mitt Ettan snusande ( ettan kanske luktar fiskmat men de smakar inte fiskmat ingen ide att argumentera emot )
Citera
2008-05-25, 12:43
Medlem
[NMK]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quad69
Granit är helt ok, men snuset rinner så jäkla mycket de är de som är nakdelen... Efter att man har setat med snusen under läppen ett tag och inte tänkt på att svälja eller spotta så sväljer man stort och fan självdör av smaken :P

Kronan = helt kasst :P

Jag tror jag har blivit bortskämd med mitt Ettan snusande ( ettan kanske luktar fiskmat men de smakar inte fiskmat ingen ide att argumentera emot )

Äsch fy fan, Grovsnus eller General ska det vara!
Citera
2008-05-25, 13:05
Medlem
Cardinalens avatar
Snusar bara Granit nuförtiden, billigt och smakar inte förjävligt. Duger.
Citera
2008-05-25, 15:50
Medlem
Santadunks avatar
Jag tycker Granit ger ett sug i läppen. Tror de är mer nikotin i Granit än i Kronan. Har alltid trott att Kronan har extra lite nikotin för att folk inte ska börja med lågprissnus utan köra de vanliga märkerna från Swedish Match. Fast Granit känns som vilket märke som helst tycker jag. Svarta cleana dosor också, ser inte så fattiga ut som Kronan.
Citera
2008-05-25, 16:27
Medlem
knoxahs avatar
Emot... smakar väldigt äckligt.
Citera
2008-05-25, 18:07
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Jag tycker Granit ger ett sug i läppen. Tror de är mer nikotin i Granit än i Kronan. Har alltid trott att Kronan har extra lite nikotin för att folk inte ska börja med lågprissnus utan köra de vanliga märkerna från Swedish Match. Fast Granit känns som vilket märke som helst tycker jag. Svarta cleana dosor också, ser inte så fattiga ut som Kronan.

Det är lika mycket nikotin i Granit som Kronan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in