Hur många av er är det som har blivit uppringda om en "allmän konsumentundersökning" från Gfk Sverige AB?
Jag blev det för ett tag sedan och ställde ()korkat nog) upp på det för att jag ändå hade dötid at slå ihjäl och tyckte att tjejen som ringde mig ochså borde få en lön att leva på. När jag svarade att jag rökte så tog hela samtalet en sån otrolig vändning! Vad jag inte anade var att hela babblet om "konsumentundersökning" var förtäckt tobaksreklam... De läste upp en låååång lista om alla ciggsorter som finns (vem faan röker Vogue? Eller Kent?). Sen fick jag svara på en mängd påståendefrågor i stil med att "Lucky Strike är prisvärt" "Lucky strike har bra tillgänglighet och distribution" (ööh, röker inte ens skiten och överväger inte att göra det heller...)
Själv röker jag endast sparsamt ett par röda Marlboro om dagen och tänker fortsätta med det, alternativt sluta med rökning helt eller gå över till pipa.
Dessutom tror jag när jag tänker efter inte att telefonintervjuare får provisionsbaserad lön. Kan inte få provisionsbaserad lön, hoppas jag, för annars vore det grymt synd om dem. Fortsätter de i den här stilen så lär det bara vara en tidsfråga innan marknadsundersökningsföretagen klappar igen, för vem låter sig luras av babblet om "allmän konsumentproduktsundersökning" två gånger om?