2008-05-24, 20:35
Medlem
Hejsan!

Jag har hört talas om en körskola någonstans i Stockholmsområdet som tar betalt en engångssumma (har för mig att det var 15000) och sedan garanterar de körkort! Dvs man får så många lektioner man behöver samt uppkörningar osv. Har någon hört talas om detta? Har för mig att det var i Nacka/Älta området. Det skulle vara grymt bra!

Ha det bra och tack!!
Citera
2008-05-24, 21:03
Medlem
Freetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvensven
Hejsan!

Jag har hört talas om en körskola någonstans i Stockholmsområdet som tar betalt en engångssumma (har för mig att det var 15000) och sedan garanterar de körkort! Dvs man får så många lektioner man behöver samt uppkörningar osv. Har någon hört talas om detta? Har för mig att det var i Nacka/Älta området. Det skulle vara grymt bra!

Ha det bra och tack!!

Stod på en körskolebil att de garanterar körkort. Vilken körskola kom jag ej ihåg, men det var i sumpan, och körskolan va baserad i sumpan också.... det kom jag ihåg. Det var igår så kolla med alla körskolor i sumpan. Lycka till...
Citera
2008-05-24, 21:04
Medlem
RAWers avatar
brukar kallas intensivkurs..

du kör och pluggar mellan 3-4 veckor konstant.
Citera
2008-05-24, 21:16
Medlem
Nakenchocks avatar
Hittade detta apropå Sundbyberg:

Citat:
HOS OSS TAR DU KÖRKORT MED GARANTI!!
När du tar körkort hos oss får du garanti på vårt jobb. Det innebär för dig som kör upp genom oss, att om du skulle bli underkänd vid din uppkörning bjuder vi på resterande utbildning fram till nästa uppkörnig. Det enda kravet vi ställer på dig är att du måste klara av din nästa uppkörning inom två månader från det första provtillfället. Det enda du betalar är din personliga omprovsavgift till Vägverket

http://www.str.se/hemsidor/utbildning.asp?strnr=2669&filial=
Citera
2008-05-25, 01:20
Medlem
Citat:
HOS OSS TAR DU KÖRKORT MED GARANTI!!
När du tar körkort hos oss får du garanti på vårt jobb. Det innebär för dig som kör upp genom oss, att om du skulle bli underkänd vid din uppkörning bjuder vi på resterande utbildning fram till nästa uppkörnig. Det enda kravet vi ställer på dig är att du måste klara av din nästa uppkörning inom två månader från det första provtillfället. Det enda du betalar är din personliga omprovsavgift till Vägverket. slut citat

Då väntetiden är ca 5-6 veckor i sthlm området så får man enligt texten fria körlektioner fram tills dess. Frågan är då hur många lektioner man kan boka upp och om man kan fortsätta med detta om man kuggas även andra gången.
Nån som vet mer om det?
Citera
2008-05-27, 22:40
Medlem
Intressant och tack alla som svarat! Jag ska höra mig för lite och återkommer snart i denna tråd med mera frågor och kanske lite tips/råd för andra
Citera
2008-05-27, 23:05
Medlem
Jag tog mitt körkort där.. det var väll för 6 år sedan.
Men då var man tvungen att klara skolans interna "uppkörning" för at garantin ska gälla. Man fick köra upp med en annan lärare än den man hade.. typ utbildningshefen eller nått sånt..

Självklart kuggade han mej, men jag fick köra upp ändå, men då gällde inte garantin. Jag körde upp och fick inte en endaste anmärkning.

Vet dock inte om det är samma regler idag som då.. värt att kolla upp ialla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in