2008-05-24, 17:45
Medlem
merkurlis avatar
Hej!
Jag har fått igång poison ivy på min andra dator i hemmet, allt funkar perfekt, utom att använda "webcam caputure". På min bärbara dator som jag har "infekterat" ser jag att camlampan börjar lysa när jag försöker starta cammen via poison ivy, men i programmet kommer det bara upp en svart bild där det står "error" i mitten. Nån som har en aning om anledningen?

Jag tror min dator(Vista) använder Microsoft WDM Image Capture (Win32) Version: 5.1.2600.2180. Kan det vara problemet?
Citera
2008-05-24, 18:27
Medlem
ChristianXs avatar
ITS -> Windows

/Mod
Citera
2008-05-24, 20:34
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkurli
Hej!
Jag har fått igång poison ivy på min andra dator i hemmet, allt funkar perfekt, utom att använda "webcam caputure". På min bärbara dator som jag har "infekterat" ser jag att camlampan börjar lysa när jag försöker starta cammen via poison ivy, men i programmet kommer det bara upp en svart bild där det står "error" i mitten. Nån som har en aning om anledningen?

Jag tror min dator(Vista) använder Microsoft WDM Image Capture (Win32) Version: 5.1.2600.2180. Kan det vara problemet?

possible reasons:

1) webcam is plugged off
2) owner of pc use webcam

in case nothing of this is reason it sometimes needs some times till webcam works remotely, simple wait some time.

---------------

I found myself why it doesn't work (I ve waited a long time, still doesn't work), actually it will never work because it's a problem of webcams (chicony) on some toshibas or Acers...

---------------

the problem guys is that
1- if u r in a vista computer u will not be bale to captuer camera feed by poison ivy , although u can use bifrost with no problems
2-even on xp some cameras seem not to work in poison , bifrost opens all cams

------

Allt taget ifrån Poison Ivys officiella forum http://ratforge.net/forums/
Citera
2008-05-24, 21:24
Medlem
merkurlis avatar
Det hjälpte mig inte så mycket tyvärr Jag vet att cammen är ikopplad och inte används eftersom det är min egen. Provade också att ansluta till cammen via en XP dator, funkade inte heller. Det ända sättet är genom Bifrost troligtvis, men vet inte vart jag ska få tag på den utan att jag ska riskera massor andra virus Bifrost har ingen support längre.. Men tack iaf för att du försökte!
Citera
2008-05-25, 13:46
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkurli
Det hjälpte mig inte så mycket tyvärr Jag vet att cammen är ikopplad och inte används eftersom det är min egen. Provade också att ansluta till cammen via en XP dator, funkade inte heller. Det ända sättet är genom Bifrost troligtvis, men vet inte vart jag ska få tag på den utan att jag ska riskera massor andra virus Bifrost har ingen support längre.. Men tack iaf för att du försökte!

det e ju jusst det att ingen vet vad som är felet precis, värkar det som iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in