Citat:
Jag tror att evolutionen styr detta. Om människor utvecklar gift som dom använder vid skörden och detta bidrar till att foster föds utan armar. Då anser jag att det är människans fel.
Ursprungligen postat av Bekic
så varför lät gud honom födas utan armar och ben då och förstörde därmed hans liv?
Sen kan det givetvis finnas fel vid födseln som är medärvda i form av en mutation som sprids vidare, som bidrar till handikapp.
Guds skapelse är gjord med ett gott syfte. Synden är frukten av det val människan i sitt tidiga ursrpung. Synden för med sig död och sjukdomar.
Gud kan ändå vända detta till något bra. För Gud skapar den inre själen i oss. Vi har dels den köttsliga naturen som är av Adam som står i strid med själen.
Citat:
Gud respekterar människans fria vilja. Kärleken måste komma från ett fritt val att välja Gud.
Jasså jesus kärlek fanns inte i närheten när dem tog självmord?
Varför gav han dem inte kärleken och självförtroendet att klara av sitt förfärliga liv som han har förstört åt dem?
Varför var han upphov till deras självmord genom att skapa dem handikappade ?
Varför gav han dem inte kärleken och självförtroendet att klara av sitt förfärliga liv som han har förstört åt dem?
Varför var han upphov till deras självmord genom att skapa dem handikappade ?
Gud finns ständigt närvarande för alla människor som vill ta emot han. Han upprätthåller hela skapelsen.
Vill folk ha hjälp eller köra sitt eget race? Där ligger frågan om Gud.
Citat:
Du svarade inte på frågan, varför ska man tacka jesus för det mycket sämre livet som han har givit en?
Jag vet att man kan få tröst av medmänniskorna men vad har man att tacka jesus för?
Jag vet att man kan få tröst av medmänniskorna men vad har man att tacka jesus för?
Man måste möta Jesus i ett personligt möte för att förstå hur kärleksfull och god han är.
Detta är denna mannen i klippet ett bevis på. Är det någon som borde vara arg på Gud så är det väl han själv för att han födds handikappad.
Men han är inte arg på Gud, utan han älskar livet och älskar att hjälpa andra.
Varför tror du han gör detta? Är det för att han kanske mött sin skapare`och fattat något större om livet?
Citat:
Det finns såklart ondska och djävulskap i världen. Därför finns det mobbning och elaka människor. Satans bihang sprider onska och elende omkring sig
jag frågade varför han både fick utstå mobbing, självmordstankar och ett gravt handikapp om han nu fann jesus och hans föräldrar var kristna?
Jag ser knappast guds styrka i att han fick en så rutten uppväxt som han verkar ha fått. Det med medlidandet från hans nära är nog det som räddade honom.
Jag ser knappast guds styrka i att han fick en så rutten uppväxt som han verkar ha fått. Det med medlidandet från hans nära är nog det som räddade honom.
Jesus är en motpol till världens ondska. Jesus kom med glädjens budskap till fattiga och utstötta människor.
Mannen fick möta Jesus och kunde utstå ondskan.
Citat:
Det inre livet är det viktigaste, visst finns det matriella olika förutsättningar i världen.
Men är du på riktigt eller? Anser du att någon som knappt kan röra sig eller försörja sig som alla andra har ett lika bra liv som dessa?
Anser du att nån som inte kan leka som de andra barnen vid uppväxten, skaffa den flickvän han önskar, syssla med sin hobby och massa annat, kan ha ett lika bra liv?
Jag till skillnad från dig ser verkligheten som den är, vissa har det sämre och vissa har det bättre. Sen kan du ju motivera vad som är felet i min livssyn?
Anser du att nån som inte kan leka som de andra barnen vid uppväxten, skaffa den flickvän han önskar, syssla med sin hobby och massa annat, kan ha ett lika bra liv?
Jag till skillnad från dig ser verkligheten som den är, vissa har det sämre och vissa har det bättre. Sen kan du ju motivera vad som är felet i min livssyn?
Jag sitter hellre i rullstoll och har underbara människor omkring mig än att kunna gå som vanligt och uppväxt med en kärlekslösa onda föräldrar med droger och få stryk som barn.
Förstår du min syn på detta? Jag ser kanske ett djupare plan på detta. Ja förstår hur du tänker. Visst är mannen begränsad på många plan jämfört med mitt liv. Men han får uppleva det finaste gåvan vi har i livet, nämlingen kärleken.
Han har insett något stort.
Citat:
I min kristna tro är detta något vi strävar efter i våran vilja att bli som Jesus.
Du menar alltså att det är viktigare att vara en inspirationsbyrå för omvärlden än att faktist har ett bra liv själv?