Citat:
Ursprungligen postat av Bekic
Tror du att man blir som Stephen Hawking bara sådär eller?
SH är ett udda fall och knappast nått vanligt som handikappade lyckas åstadkomma. Han lär ha svårigheter med alla arbetena som du nämnde.
Han kan nog inte ens ta sig till arbetet på egen hand för att inte snacka om att utföra det.
SH är ett udda fall och knappast nått vanligt som handikappade lyckas åstadkomma. Han lär ha svårigheter med alla arbetena som du nämnde.
Han kan nog inte ens ta sig till arbetet på egen hand för att inte snacka om att utföra det.
Nej, alla blir inte som SH men det visar ändå att handikappade finns representerade överallt.
Citat:
Så det är inte orättvist att vissa föds handikappade medans andra föds stenrika? Otroligt.
Allt det där du nämnde kan han kanske göra men med extra stora svårigheter.
Det som vi gör utan några som hellst problem är jälvigt svårt att göra för den här killen och du anser att det är rättvist?
Alla lyckas inte bli munkonstnärer precis.
Allt det där du nämnde kan han kanske göra men med extra stora svårigheter.
Det som vi gör utan några som hellst problem är jälvigt svårt att göra för den här killen och du anser att det är rättvist?
Alla lyckas inte bli munkonstnärer precis.
Jag utgick från exemplet att det är orättvist att jag inte har lika mycket pengar som Hilton, vilket det absolut inte är, enligt mig. Jag säger inte att det är rättvist, men vad är det egentligen? Du kan ju leta upp hur många exempel som helst som är orättvisa när en människa föds si eller så istället för att se möjligheterna och det fantastiska i det personen faktiskt gör istället för att spekulera i vad han kanske skulle kunnat göra.
Citat:
Det finns inget som han kan utveckla som inte vi andra kan, men det finns många saker som vi kan göra men inte han.
Menar du att hans handikapp ger honom nån fördel i att utveckla dessa egenskaper?
Menar du att hans handikapp ger honom nån fördel i att utveckla dessa egenskaper?
Svårt att säga. Denna killen verkar ju onekligen ha gjort något som får väldigt många människor att bli imponerade, han är med i tv och inspirerar säkert flera tusen, är inte det att åstadkomma något? Han kanske verkligen känner att han har ett budskap att förmedla ur en position som han inte hade kunnat gjort som icke-handikappad? Förstår du resonemanget?
Citat:
Jag tror att han flera gånger undra "varför hände just detta mig".
Hur blir det om han gillar att simma, spela fotboll, basket eller vilken sport som hellst? har han samma möjligheter som dig och mig då att syssla med dessa saker menar du?
Och även om han nu kunde göra allt vi kunde, så är det ändå inte rättfärdigat att han föddes handikappad.
Hur blir det om han gillar att simma, spela fotboll, basket eller vilken sport som hellst? har han samma möjligheter som dig och mig då att syssla med dessa saker menar du?
Och även om han nu kunde göra allt vi kunde, så är det ändå inte rättfärdigat att han föddes handikappad.
Det har han säkert gjort, och kanske funnit svar? Nej, jag har tidigare poängterat att han inte har samma förutsättningar till fysiska sporter. Nej det kan tyckas så, men ser du till helheten så menar jag att denna människa har en alldeles egen väg i livet och en mening att tillföra något till mänskligheten, vilket han redan har gjort väldigt tydligt.
Du får ursäkta men måste sova nu, fortsätter imorgon, sov gott och framförallt sov på saken