2008-05-23, 19:43
Medlem
wimzLurings avatar
Hojhoj
Tittade runt lite på hemnet och såg att huspriserna i norrbotten var extremt låga (jämför med skåne) Hur är det med jobb möjligheter i Norr?
Citera
2008-05-23, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wimzLuring
Hojhoj
Tittade runt lite på hemnet och såg att huspriserna i norrbotten var extremt låga (jämför med skåne) Hur är det med jobb möjligheter i Norr?

Klart det finns jobb i norrland. Skillnad är att arbetsmarknaden är betydligt mindre.
Citera
2008-05-23, 20:04
Medlem
norrlandssnubbes avatar
Tittar man på arbetsförmedlingen så finns det 429 lediga i norrbotten.

Ser man på de andra länen så ligger väl norrbotten som de andra "mindre" länen.

Jämtland - 406
Värmland - 439
Kalmar - 500
Gävleborg - 410

Är ju dock en jävla skillnad på norrbotten och t.ex Västra Götaland, Stockholm eller Skåne som ligger på 4032, 7776 och 2971 lediga jobb..

Dock vet jag inte om arbetsförmedlingen är rätta vägen att få jobb i norrbotten(eller överhuvudtaget), själv tycker jag det gått bäst genom att höra runt själv.

Men inte ska det vara nåt större problem att få jobb här uppe, vad är det för sorts jobb du funderar på?
Citera
2008-05-23, 20:36
Medlem
wimzLurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandssnubbe
Tittar man på arbetsförmedlingen så finns det 429 lediga i norrbotten.

Ser man på de andra länen så ligger väl norrbotten som de andra "mindre" länen.

Jämtland - 406
Värmland - 439
Kalmar - 500
Gävleborg - 410

Är ju dock en jävla skillnad på norrbotten och t.ex Västra Götaland, Stockholm eller Skåne som ligger på 4032, 7776 och 2971 lediga jobb..

Dock vet jag inte om arbetsförmedlingen är rätta vägen att få jobb i norrbotten(eller överhuvudtaget), själv tycker jag det gått bäst genom att höra runt själv.

Men inte ska det vara nåt större problem att få jobb här uppe, vad är det för sorts jobb du funderar på?

jag har gått gymnasiet och knegar som barnskötare. ams att det inte slog mig, tack ska du ha :>
Senast redigerad av wimzLuring 2008-05-23 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in