2008-05-23, 18:37
Medlem
Efter lämnat urinprov hos polisen igår visade spårproverna positivt på benzo, dock hade jag tagit 1-2ml GBL ca 2 timmar innan. Syns ju inte på spårprover, men provet skickas på analys, där GHB/GBL kan spåras. Min fråga är nu, GBL omvandlas till GHB i kroppen, men GBL är inte narkotikaklassat. Visar analysen att jag har tagit GHB, någon som har erfarenheter utav detta? Och vad gäller rättsligt? Vägrar att erkänna att jag har tagit GHB om dom skulle hävda det, när jag inte har gjort det.

Jag erkände benzon hade tagit EN valium 5 dagar innan. Dock har jag varit i Thailand tidigare där man kan köpa valium över disk. Om man stoppar i sej ett narkotikaklassat läkemedel i ett annat land, där det inte är klassat, vad gäller då? Hade ju varit fint att kunna hävda att man tog en sleep-pill på flyget hem..
Citera
2008-05-23, 18:55
Medlem
vådkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jen$
Om man stoppar i sej ett narkotikaklassat läkemedel i ett annat land, där det inte är klassat, vad gäller då?

Då går det inte bevisa något, läste om en som blev friad på grund av att han tagit narkotika utomlands för att det inte var något brott där.
Citera
2008-05-23, 18:59
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Efter lämnat urinprov hos polisen igår visade spårproverna positivt på benzo, dock hade jag tagit 1-2ml GBL ca 2 timmar innan. Syns ju inte på spårprover, men provet skickas på analys, där GHB/GBL kan spåras. Min fråga är nu, GBL omvandlas till GHB i kroppen, men GBL är inte narkotikaklassat. Visar analysen att jag har tagit GHB, någon som har erfarenheter utav detta? Och vad gäller rättsligt? Vägrar att erkänna att jag har tagit GHB om dom skulle hävda det, när jag inte har gjort det.

Jag erkände benzon hade tagit EN valium 5 dagar innan. Dock har jag varit i Thailand tidigare där man kan köpa valium över disk. Om man stoppar i sej ett narkotikaklassat läkemedel i ett annat land, där det inte är klassat, vad gäller då? Hade ju varit fint att kunna hävda att man tog en sleep-pill på flyget hem..

Jag tror faktiskt att Diazepam är narkotikaklassat även i Thailand. Även om apotekspersonalen ofta ser mellan fingrarna på det. Och om du inte hade det på recept så är det sveas lagar som gäller.
Citera
2008-05-23, 20:25
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Om man stoppar i sej ett narkotikaklassat läkemedel i ett annat land, där det inte är klassat, vad gäller då?
Det som gäller då är att man söker efter tidigare trådare där detta har besvarats. Till exempel här.
Citera
2008-05-23, 20:46
Medlem
sthlmnights avatar
Läs och avgör själva. Ska försöka hitta mer.
http://www.sps.nu/forum/viewtopic.php?t=29039&start=30

Är väldigt osäker, återkommer.
Senast redigerad av sthlmnight 2008-05-23 kl. 21:05.
Citera
2008-05-23, 21:37
Medlem
Valium och Tramadol gick att köpa i princip var som helst, även valfri antibiotika, utan recept. Sen vad som igentligen gäller för regler i Thailand är frågan om det är någon som vet. Låååångt ifrån sveriges förmyndarreglering iaf det är en sak som är säker.
Citera
2008-05-23, 23:47
Medlem
sthlmnights avatar
Citat:
Valium och Tramadol gick att köpa i princip var som helst, även valfri antibiotika, utan recept. Sen vad som igentligen gäller för regler i Thailand är frågan om det är någon som vet. Låååångt ifrån sveriges förmyndarreglering iaf det är en sak som är säker.

Har läst nu på utländska forum och det verkar vara så. Tydligen hade reglerna för preparaten skärpts i lagen så det inte är helt receptfritt(?) Någon som bodde i bankok bekräftade att man behöver recept men att det inte efterföljs, iaf inte i de lite mindre apoteken på bakgatorna. På populära turistorter vid havet är det lättare. Ingen vet egentligen till 100%, lite mystiskt och det visar väl på att preparaten inte är i hetluften som här i väst.

Går du till en läkare så fixar de nog ett recept billigt. Lite sent nu kanske men nästa gång släng fram lite sedlar: http://www.hot-screensaver.com/wp-my...land-money.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in