Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Spenderar lördagseftermiddagen med lite tennisklipp på youtube. Efter att ha kollat in några fantastiska highlights med Nadal inser jag hur mycket tråkigare touren har varit utan honom. Hoppas nu att hans comeback blir lyckad. Vad tror ni, kommer Rafas fortsatta karriär att präglas av långa skadeuppehåll?
Jag tror definitivt att han kommer att spela mindre tennis i framtiden. Om han klarar att göra comeback dvs, men det hoppas jag faktiskt, aldrig roligt när folk slutar pga skador eller sjukdom.
Hardcourt-säsongen är för lång för honom, hans knä kommer inte hålla för det, tror inte att Nadal blir världsetta igen, tror inte heller Federer blir det, nu är det Djokovic och sedan troligtvis Murray som kommer vara där. Nadal kommer om han klarar att komma tillbaka att vara riktigt bra på grus, det tror jag, sen kommer han inte helt räcka till på hardcourt, han kommer vara bra såklart men inte lika bra som han en gång har varit. Enstaka stora turneringar kommer han att kunan vinna, men han kommer inte vara den "vinstmaskin" som han varit de senaste åren. Tror även att han är smart nog att hantera det, dvs vila bättre och klokare. Men allt handlar om han klarar att komma tillbaka överhuvudtaget, det kan ju mycket väl gå helt åt helvete också, det är knän vi pratar om, förmodligen den mest utsatta delen på en idrottsman.
Nu har ju Nadal, i förhållande till hur fantastiskt bra tennisspelare han är aldrig varit fantastiskt bra inomhus, så jag skulle kunna tänka mig att han är klok där, dvs tar det lugnare under den perioden.
Det ska bli intressant att se honom i Abu Dhabi.
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
"Fidde" ska försöka styra upp svensk tennis. Många intressanta ideer i artikeln. Jag gillar att de tänker i landslagstermer, att spelarna ska resa och träna ihop. Det fungerade ju hyfsat på 80-talet.
http://www.expressen.se/sport/tennis/fidde-rosengren-ny-tennisforbundskapten/
Väldigt bra nyheter, tror det kan bli riktigt bra på lång sikt, helt rätt man för jobbet, Sverige behöver en kapten som faktiskt kan träna spelare och få dem att utvecklas nu och det kan han.
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Argentinskan Gisela Dulko meddelar att hon lägger av.
http://www.dulkotenis.com/en/n/20121118_happy_end
Väldigt oväntat för mig, speciellt när man tänker på att hon har varit framgångsrik i dubbel. Hade för mig att hon var yngre, men hon är ju fan lika gammal som mig

Då kan jag fatta att hon lägger ner

Hon hade väl kunnat satsa hårdare på dubbel dock! Fast tycker man det inte är kul så är det väl ingen mening att fortsätta.
På tal om damtennis så hoppas jag verkligen att Williams plockar hem en äkta grand slam kommande säsong, det vore häftigt. Nån annan kan gärna får göra det också fast Williams är nog den som har bäst chans, har svårt att se nån annan klara det.