2011-05-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricast
Är det någon som vet vad låten heter som ibland brukar spelas före matchstart i turneringen i Rom? En italiensk låt med 70-tals pop sound. Grymt bra. Vet ni vem man kan kontakta för att få svar? Turneringsansvarig i rom?
Fråga www.atptennis.com
Citera
2011-05-13, 19:42
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja absolut men jag tror inte det behövs för att vinna RG, han har ju redan slagit Federer i RG.

Det som behövs är att han varierar sitt eget spel mer, så han kan vinna bollar som han inte vinner idag, det är oftast upp till Söderling själv om han vinner eller förlorar, väldigt sällan man ser Söderling bli överkörd för att motståndaren pressar sönder honom.

Söderling har blivit bättre på småspelet, men matchen mot Federer så var han faktiskt ovanligt dålig på det, han brukar vara lite bättre än så, den matchen så fick han ju ingen sån boll med sig vad jag minns.

Söderling spel bygger ju på att han dominerar, blir svårt för motståndaren att slå en riktig stoppboll om han är pressad. Söderling ska helt enkelt inte ge motståndaren chansen att slå en bra stoppboll, i alla fall inte i sin egen serv.

Klart han ska bli bättre på allt, fast helst så ska han bli bredare i sitt spelsätt, alltså spela mer varierat. Sen om motståndaren heter Federer och kommer upp med en massa sinnesjuka stoppbollar så är det en annan femma, är svårt att träna på sånt, för att bli bra på det så måste han bli bättre på att läsa Federer. Problemet Söderling har när han ska plocka upp en stoppboll är inte så mycket tekniskt tycker jag utan det är mer att han inte ser det tidigt nog, han blir väldigt sen till bollen, då blir det också svårt att göra nåt bra med den.

Ju mer offensivt man spelar och längre in i banan man står så får man också mindre stoppboillar imot sig.
Självklart är det så att Söderling spelar med ett tungt baslinjespel som ska förhindra bland annat stoppbollar, men det går inte att komma ifrån att han från och till och speciellt i motståndarens serve kommer tappa initiativet och då går det inte att komma ifrån hur viktigt jag ändå känner att det är att motståndarna inte kan utnyttja en sådan idag uppenbar svaghet i Söderlings spel som det "lilla" spelet.

Ett stort register är verkligen en stor fördel om man använder det på rätt sätt. Samtidigt finns det en risk med det, ibland känns det som att vissa spelare som Federer just nu t.ex. skulle tjäna på att ha en mindre repertoar för att minska valmöjligheterna och underlätta de taktiska valen under en bollduel. Att behärska en grundläggande bra volley, smash, lobb, stoppbollar och enkla undanläggningar är dock självklart ofta välbehövligt. Söderling är visserligen bra på allt detta, men han kan också bli mycket bättre.

Bollen här 4 minuter in i klippet känns så typisk Söderling på gott och ont. http://www.youtube.com/watch?v=6TYyoB1Ur3c Nåja nu ser jag fram emot en förhoppningsvis väldigt bra match i alla fall, vilken kick det skulle vara inför Franska öppna att slå Djoken och bryta sviten.
Citera
2011-05-13, 20:20
Medlem
Ang. stoppbollar visst kan dom vara bra men hur många är inte bra, brukar roa mig framför tv:n ibland med att räkna hur många ggr stoppbollsläggaren vinner bollen, väldigt ofta innebär stoppbollen en förlust, är inte stoppbollen perfekt så är det i regel en förlorad boll
Citera
2011-05-13, 21:36
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tricast
Är det någon som vet vad låten heter som ibland brukar spelas före matchstart i turneringen i Rom? En italiensk låt med 70-tals pop sound. Grymt bra. Vet ni vem man kan kontakta för att få svar? Turneringsansvarig i rom?

Du tänker inte på Rocky IV-låten?

http://www.youtube.com/watch?v=CaigiM23ogo

Spelades just när spelarna gick in på arenan.

Edit: godkänd start av Robin. Come on!
Senast redigerad av Pretender 2011-05-13 kl. 21:40.
Citera
2011-05-13, 21:41
Medlem
SureBets avatar
bryter blankt direkt
Citera
2011-05-13, 22:23
Medlem
danevitos avatar
Hur kommer det sig att varje gång jag tittar in på en av Söderlings matcher så spelar han värdelöst.

Som nyss, hoppade in när det stod 3-3 och Söderling pressar Djokovic med breakboll men sedan dess har han bara förlorat nästan varje boll

Stänger väl av nu så läser man i metro imorgon att Söderling vände och vann.
Citera
2011-05-13, 22:25
Medlem
Lovelesss avatar
Härlig mental kollaps där
Citera
2011-05-13, 22:47
Medlem
Hur länge ska Djokovic flyt hålla i sig?
Citera
2011-05-13, 22:51
Medlem
danevitos avatar
Söderling ser ganska inkompetent ut när han vägrar springa.

Citat:
Hur länge ska Djokovic flyt hålla i sig?

5mån 13 dar räknat
Citera
2011-05-13, 22:52
Medlem
Lovelesss avatar
Djokovic clownar honom totalt just nu
Citera
2011-05-13, 23:05
Medlem
stackars robin, undrar om murray imorgon kommer kunna bjuda på något motstånd?
Citera
2011-05-13, 23:06
Medlem
alcatrazs avatar
vart ser ni matchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in