2026-05-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Nu är Franska öppna igång och idag spelar toppseedade spelare som Zverev och Djokovic sina första matcher

Efter att Alcaraz inte kan va med pga handledsskada så är nog detta en transportsträcka för Sinner eller vad tror ni?

Tror att ingen verkar intresserad av att diskutera Franska öppna eftersom ingen förutom jag svarar på det här. Tycker ändå det är lite märkligt med ett så stort forum som Flashback att ingen svarar på en simpel fråga om vad folk tror om vem som vinner Franska öppna på herrsidan. Frågan kanske var för enkel så ingen blev intresserad eller så är det bara ett allmänt ointresse för tennis.
Citera
2026-05-25, 00:44
Medlem
Citat:
Nu är Franska öppna igång och idag spelar toppseedade spelare som Zverev och Djokovic sina första matcher

Efter att Alcaraz inte kan va med pga handledsskada så är nog detta en transportsträcka för Sinner eller vad tror ni?
Sinner är ju storfavorit så finns väl inte så mycket att diskutera,det enda som kan ställa till det är väl värmen som nu kommer vara i nån vecka,men det gäller ju också att någon kan hålla emot och få en match till 5set.

Damerna är ju mer intressant finns väl 10 stycken som har chansen att ta hem RG.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-05-25 kl. 00:47.
Citera
2026-05-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Sinner är ju storfavorit så finns väl inte så mycket att diskutera,det enda som kan ställa till det är väl värmen som nu kommer vara i nån vecka,men det gäller ju också att någon kan hålla emot och få en match till 5set.

Damerna är ju mer intressant finns väl 10 stycken som har chansen att ta hem RG.

Ja speciellt nu när Sabalenka inte är med i turneringen
Citera
2026-05-25, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Ja speciellt nu när Sabalenka inte är med i turneringen

Sabalenka spelar ju imorgon.

https://www.flashscore.se/match/tennis/bouzas-maneiro-jessica-Gj20DdaG/sabalenka-aryna-vyhksgUB/?mid=GlwwJnn4
Citera
2026-05-25, 08:03
Medlem
Citat:
Sabalenka spelar ju imorgon.

https://www.flashscore.se/match/tennis/bouzas-maneiro-jessica-Gj20DdaG/sabalenka-aryna-vyhksgUB/?mid=GlwwJnn4

Ok då missuppfattade jag det hela
Citera
2026-05-25, 17:30
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Tror att ingen verkar intresserad av att diskutera Franska öppna eftersom ingen förutom jag svarar på det här. Tycker ändå det är lite märkligt med ett så stort forum som Flashback att ingen svarar på en simpel fråga om vad folk tror om vem som vinner Franska öppna på herrsidan. Frågan kanske var för enkel så ingen blev intresserad eller så är det bara ett allmänt ointresse för tennis.
.
Intresset för att snacka tennis här går i vågor, ibland tar det fart och ibland stendött i flera veckor…

Odden på Sinner som vinnare av FÖ lär väl vara typ 1.03 eller liknande, inte så kul…

Samtidigt vore det väl jäkla kul om Novak Djokovic kunde tvåla till Sinner i finalen och få sin 25:e GS-buckla!
Jannik Sinner är ett hatobjekt för mig, precis som Sabalenka & Andreeva - fy fan, usch för dessa spelare.
Citera
2026-05-25, 17:36
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart

.
Näää, finns inte tio möjliga damspelare att vinna FÖ i år…
Sabba, Iga, Coco, Ryba & Svitolina, där finns garanterat årets FÖ-vinnare…

Marta Kostyuk & Mirra Andreeva kan utmana långt in i turneringen, men, GS-turneringar är ju inte lika lätta att vinna som årets övriga tävlingar på WTA-touren - massa rankingpoäng och 35 mille i förstapris får dom bästa att bli ännu bättre, fyra gånger per säsong…
Citera
2026-05-25, 17:53
Medlem
Skaplig skräll

Matchen avslutades precis

https://www.flashscore.se/match/tennis/atmane-terence-6mkEQ279/kokkinakis-thanasi-rBm7dcxH/?mid=M1tZ0Nq2
Citera
2026-05-26, 00:05
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Jag blev lite tårögd av Gael Monfils farväl inatt på Roland Garros. Han kommer saknas på touren när han är borta. Är väl i princip älskad utav varenda spelare
Citera
2026-05-26, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Intresset för att snacka tennis här går i vågor, ibland tar det fart och ibland stendött i flera veckor…

Odden på Sinner som vinnare av FÖ lär väl vara typ 1.03 eller liknande, inte så kul…

Samtidigt vore det väl jäkla kul om Novak Djokovic kunde tvåla till Sinner i finalen och få sin 25:e GS-buckla!
Jannik Sinner är ett hatobjekt för mig, precis som Sabalenka & Andreeva - fy fan, usch för dessa spelare.

Nu har två av de gamla sportsliga spelarna tagit farväl av tennisen (Minfils/Wawrinka). Tråkigt men tiden har sin gång.

Någon som jag inte skulle sörja är den otrevlige Djokovic, otrevlig mot allt och alla när det går honom emot (domare, boxen, publiken).
Inför matchen igår (som han vann mot någon lågt seedad spelare) orkade han inte ens bära in sin utrustning själv.

Brukar inte hålla på Sinner men nu när Alcaraz är frånvarande får vem som helst slå honom (förutom Djokovic då men tror/hoppas inte att han tar sig så långt i turneringen.
Citera
2026-05-26, 15:32
Medlem
Medvedev fick respass direkt, än en gång, i franska öppna mot en lågt rankad doldis från "down under" vid namn Adam Walton. Han har åkt ut i den 1:a rundan sju ggr på tio starter nu. Under kritik för en tidigare världsetta även om gruset inte är hans naturliga habitat.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-05-26 kl. 15:36.
Citera
2026-05-26, 16:29
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Medvedev fick respass direkt, än en gång, i franska öppna mot en lågt rankad doldis från "down under" vid namn Adam Walton. Han har åkt ut i den 1:a rundan sju ggr på tio starter nu. Under kritik för en tidigare världsetta även om gruset inte är hans naturliga habitat.

Det här är en gissning från mig. Jag tror att Medvedev behöver möta en "värdig" motståndare för att han ska kunna "bry" sig om en match. För honom bevisar han ingenting för sig själv att vinna över A. Walton på grus. Han behöver möta topp 20, helst topp 10-spelare för att då går han in med allt för att vinna. Titta bara på senaste två gångerna han mötte Sinner i år. Riktigt bra matcher där han var nära att vinna båda två. Vann ju även mot Alcaraz 6-3 7-6 i Indian Wells semin 2026.

Han har ett knepigt psyke med tanke på hans höga intelligens. Jag älskar hans oortodoxa spelstil särskilt hans flacka backhand som är i absolut värdsklass hur funky den än må vara och hans serv som även den är riktigt bra. Ska bli kul att se hur han spelar på gräset.
Just my two cents : D

En spännande match som nyss börjat är Bublik mot Struff. Helt fullsatt på läktarna. Bublik har dock aldrig vunnit över Struff på grus så denna ska jag kolla på nu. Kan Bublik dra till sin högstanivå så vinner han lätt. Han kom ju till kvarten förra året så det finns en optimistisk aura att han kan gå långt. Han var ju även i Dubbel-final i Roland Garros 2021.
Senast redigerad av AntiSociaL. 2026-05-26 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in