Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Alcaraz har ändå vunnit 4 grand slam och han är bara 21 år. Zverev har inte vunnit ett skit förutom små turneringar och viker ner sig varje gång som du säger när han närmar sig final i Grand Slam. Där kan vi snacka om mentalt efterbliven.
Glömmer aldrig Us open-finalen mot Thiem, vilket haveri.
Fyra Grand Slam-titlar redan vid 21 år är väl bättre än någon av dom tre musketörerna, eller?
Mer imponerande var väl Monica Seles som tog sin åttonde (!) Grand Slam-buckla redan som 19-åring,
Ett beställningsjobb från Steffie Graf gjorde tyvärr att Monica Seles tappade momentum - en kniv i ryggen som 19-åring tog hårt mentalt på Serbiskan…