2024-07-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nån av farbröderna får lösa det

Dagens ungdom. Hrmpf. Farbror fixar.

(FB) Wimbledon 2024
Citera
2024-07-02, 10:30
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

(FB) Wimbledon 2024

Du är en hjälte gubben! Jag har redan förärat tråden med ett första inlägg. När Wimbledon startar då har sommaren startat på riktigt!

Glad sommar boys!
Citera
2024-07-02, 10:40
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

(FB) Wimbledon 2024
Jag är själv en farbror
Citera
2024-07-10, 18:40
Medlem
Damernas Båstad Open denna veckan, TV4 som droppade WTA-rättigheterna tills i år(dom ligger numera hos DAZN, som ståtar med världens segaste Android-app) har ändå köpt in just Båstad, men en snikvariant, så TV4 ska börja visa TV-sändningar först imorgon Torsdag kl. 11:00.

Dag 1, 2 och 3 hoppades över och därmed blir det inte en enda svenska i bild. Mirjam Björklund, Caijsa Hennemann, Nellie Wallberg och Kajsa Rinaldo Persson blev samtliga utslagna i 16-delsfinalerna i Måndags och Tisdags. Det är sämsta resultatet för svenska damerna i Båstad sedan 2017, då enda nordiskan som tog sig förbi förstarundan var Wozniacki(förlorade i finalen mot Siniaková), och 2014 då Rebecca Petersson, Sofia Arvidsson och Johanna Larsson åkte ut i första(halvt obegriplighet då Johanna vann finalen 2013).

Rebecca är fortsatt skadad, nu senast med diskbråck i nacken om jag minns rätt.

Jag blir bara bedrövad och ledsen över läget i svensk damtennis.
Citera
2024-07-11, 13:41
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Alla biljetter (sittplats inkl områdesbiljett) är redan slutsålda till tennisveckan i Båstad. Är det verkligen så många som tror att Nadal ens kommer till start?

Menar du att det är otänkbart att Nadal kommer till start? Är väl snarare rätt sannolikt?
Citera
2024-07-11, 18:21
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Menar du att det är otänkbart att Nadal kommer till start? Är väl snarare rätt sannolikt?

Jag var på plats och såg på när han tränade idag, och det såg onekligen bra ut så jag tar tillbaka det jag skrev.
Citera
2024-07-13, 21:19
Medlem
Nadal "lottad" mot Borg direkt. Kul som fan!
Citera
2024-07-13, 21:38
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nadal "lottad" mot Borg direkt. Kul som fan!

Precis, "lottad". De vet hur man ska skapa intresse.
Citera
2024-07-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag hade fel, tänkte inte på dubbelschemat, och det fanns faktiskt två svenska par kvar där, ena utslaget förut idag men dagens andra match med Nellie Taraba Wallberg och Linea Bajraliu visas nu strax på TV4Play/TV4Tennis. Båda svenska tjejerna är bara 17år fyllda.
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Nellie är dotter till den f.d. världsmästarinnan i boxning, Frida Wallberg..
Jag vet. Den i övrigt totalt usla kommentatorn(tror han heter Michael Einhorn) nämnde detta under uppsnacket, och jag vill minnas att han nämnde det även förra året när Nellie hade den otacksamma uppgiften att möta Caijsa Hennemann i förstarundan(otacksam så tillvida att en svenska skulle åka ut hur man än vände och vred på det), som hon då vann över, och därmed tog sig till andrarundan som bara 16år gammal.

I år gick det som sagt sämre för samtliga svenskor, även om Caijsa bjöd på show, vilket TV4-tittarna blåstes på av Telia(en WTA-match med svenskt deltagande på TV4 i år, mot säkert ett dussin förra året i Båstad). Caijsa mötte förstaseedade Diane Parry i öppningsrundan, chocköppnade och vann först set med 6-1, andra vann Parry först i tie break med 8-6. Tredje 6-4.

Inte ofta det TV-sänds WTA-matcher med Nellie, Ciajsa och dom andra unga eller lägre rankade svenskorna, jag måste ta tag i det nån gång och försöka börja kolla lite streams från ITF-touren när nån av svenskorna spelar, ITF-streamarna är väl fortfarande gratis tror jag. Å andra sidan så har jag alldeles för bred sportsmak och för mycket livesport att kolla på som det är, så än mer sport är väl kanske inte vad jag behöver. Jäkla tur jag har TV framför arbetsplatsen och styr mina egna arbetstimmar.

Tisdag: Orientering, flera EM-kvalmatcher med nordiska lag, en F17-match i Gothia Cup och friidrott från Luzern.
Citera
2024-07-16, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Precis, "lottad". De vet hur man ska skapa intresse.

Svensk tennis är ett skämt.
Att inte få fram fler som kan vinna matcher på ATP
nivå är för dåligt. Leo Borg kommer sluta innan han blir 25 och han kommer inte vinna en enda ATP match i sin karriär.
Citera
2024-07-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Svensk tennis är ett skämt.
Att inte få fram fler som kan vinna matcher på ATP
nivå är för dåligt. Leo Borg kommer sluta innan han blir 25 och han kommer inte vinna en enda ATP match i sin karriär.
https://www.atptour.com/en/players/a...borg/y218/b0jg
Citera
2024-07-20, 20:19
Medlem
Saker man inte visste om Alex Michelsen: han är vänsterhänt, men spelar med höger hand, vilket beror på att han spelat baseball. Gillar att svinga sin dubbelfattade backhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in