Citat:
Ursprungligen postat av
pumahunter
Jag hade fel, tänkte inte på dubbelschemat, och det fanns faktiskt två svenska par kvar där, ena utslaget förut idag men dagens andra match med Nellie Taraba Wallberg och Linea Bajraliu visas nu strax på TV4Play/TV4Tennis. Båda svenska tjejerna är bara 17år fyllda.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Nellie är dotter till den f.d. världsmästarinnan i boxning, Frida Wallberg..
Jag vet. Den i övrigt totalt usla kommentatorn(tror han heter Michael Einhorn) nämnde detta under uppsnacket, och jag vill minnas att han nämnde det även förra året när Nellie hade den otacksamma uppgiften att möta
Caijsa Hennemann i förstarundan(otacksam så tillvida att en svenska skulle åka ut hur man än vände och vred på det), som hon då vann över, och därmed tog sig till andrarundan som bara 16år gammal.
I år gick det som sagt sämre för samtliga svenskor, även om Caijsa bjöd på show, vilket TV4-tittarna blåstes på av Telia(
en WTA-match med svenskt deltagande på TV4 i år, mot säkert ett dussin förra året i Båstad). Caijsa mötte förstaseedade
Diane Parry i öppningsrundan, chocköppnade och vann först set med 6-1, andra vann Parry först i tie break med 8-6. Tredje 6-4.
Inte ofta det TV-sänds WTA-matcher med Nellie, Ciajsa och dom andra unga eller lägre rankade svenskorna, jag måste ta tag i det nån gång och försöka börja kolla lite streams från ITF-touren när nån av svenskorna spelar, ITF-streamarna är väl fortfarande gratis tror jag. Å andra sidan så har jag alldeles för bred sportsmak och för mycket livesport att kolla på som det är, så än mer sport är väl kanske inte vad jag behöver. Jäkla tur jag har TV framför arbetsplatsen och styr mina egna arbetstimmar.
Tisdag: Orientering, flera EM-kvalmatcher med nordiska lag, en F17-match i Gothia Cup och friidrott från Luzern.