2023-07-13, 07:59
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Egentligen ska man inte ens skriva någon om losern Ymer. Men för att tala klarspråk.

Kent Carlsson 9 titlar
Mikael Ymer 0 titlar

Säger väldigt tydligt vem som borde tycka synd om vem.

9 titlar? 6 står det på wiki... men före 21-års ålder då han tvingades avbryta sin karriär!!

(FB) Ymer är han på riktigt?
Kent Carlsson debuterade som professionell tennisspelare på ATP-touren i september 1983 och spelade till och med säsongen 1989 då han som 21-åring tvingades avsluta sin karriär på grund av omfattande knäskador. Under karriären vann han 9 ATP-titlar i singel, alla på grusunderlag, men ingen i dubbel. Han rankades som bäst som nummer 6 i världen i singel (september 1988)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kent_Carlsson_(tennisspelare)

Hårt att tvingas sluta som 21-åring och uppe i världstoppen!
Starkt ta 6 ATP som 20-åring

Ymer har en bit till det, men han är på gång till något bra!
Rubriker lyckas han få lätt.

Står kommentar om det i länken

"Mikael verkar dock haft den här aggresiviteten i sig från barnsben.
Bert Karlsson berättade idag att det Mikael som ung skrek till sin mamma på läktaren vill ingen höra."

https://tennisportalen.se/mikael-ymer-till-attack-mot-kent-carlsson-och-mats-wilander-en-bonde-i-ett-schackbrade/
Citera
2023-07-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
9 titlar? 6 står det på wiki... men före 21-års ålder då han tvingades avbryta sin karriär!!

(FB) Ymer är han på riktigt?
Kent Carlsson debuterade som professionell tennisspelare på ATP-touren i september 1983 och spelade till och med säsongen 1989 då han som 21-åring tvingades avsluta sin karriär på grund av omfattande knäskador. Under karriären vann han 9 ATP-titlar i singel, alla på grusunderlag, men ingen i dubbel. Han rankades som bäst som nummer 6 i världen i singel (september 1988)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kent_Carlsson_(tennisspelare)

Hårt att tvingas sluta som 21-åring och uppe i världstoppen!
Starkt ta 6 ATP som 20-åring

Ymer har en bit till det, men han är på gång till något bra!
Rubriker lyckas han få lätt.

Står kommentar om det i länken

"Mikael verkar dock haft den här aggresiviteten i sig från barnsben.
Bert Karlsson berättade idag att det Mikael som ung skrek till sin mamma på läktaren vill ingen höra."

https://tennisportalen.se/mikael-ymer-till-attack-mot-kent-carlsson-och-mats-wilander-en-bonde-i-ett-schackbrade/

Gör dig själv en tjänst mannen. Använd inte wikipedia som källa
Citera
2023-07-13, 14:10
Medlem
Följt tennisen sedan Wilanders match i Australien open mot Pat Cash -88 ,Håller alltid på Mikael Myran Mymer motståndare om jag mot förmodan skulle se nån av hans matcher den dryga förorts nollan,Inte svårt att lista ut vad han hade sysslat med om han inte va tennis spelare,Dansken Holger Rune är mer svensk än Ymer nollan nånsin kommer vara hoppas man får se Rune slakta honom snart den matchen hade jag gärna sett.Han är en skam för svensk tennis och skämmer ut sig på och utanför tennisplanen för jämnan.
Citera
2023-07-15, 13:54
Medlem
Masingas avatar
Man undrar ju hur Gasquet motiverar sig att spela på challenger nuförtiden. Framme i semi i San Benedetto iaf och det kan bli en cool final mot Paire som möter Tabilo. Dock så tror jag Paire får svårt, de möttes för 2 mån sen och det blev en relativt enkelt vinst för Chilenaren.
Citera
2023-07-15, 20:28
Medlem
Masingas avatar
Blev enkelt för Paire 6-4 6-1, kul att man hade fel. Då väntar vi in Gasquets match, borde bli en helfransk final.
Citera
2023-07-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Man undrar ju hur Gasquet motiverar sig att spela på challenger nuförtiden. Framme i semi i San Benedetto iaf och det kan bli en cool final mot Paire som möter Tabilo. Dock så tror jag Paire får svårt, de möttes för 2 mån sen och det blev en relativt enkelt vinst för Chilenaren.

Man kan inte anklaga honom för att inte gilla tennis i alla fall. Han har ju blivit ifrågasatt för det tidigare av en del personer.

Han borde ju ha pengar så det räcker och blir över.
Citera
2023-07-16, 18:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag kanske inte är rätte mannen att föreslå, men jag känner ändå att stämningen här kräver att jag uppmärksammar att Hugo Gaston tidigare i dag vann finalen i Iasis (Rumänien) challenger mot Zapata Miralles. En välkommen framgång för den nu 137-rankade franske bolltrollaren.
Citera
2023-07-16, 19:40
Medlem
Var någon här som gissade att Alcarsz hade fått ärva Nadals pillerburk och med tanke på hans benmuskler då måste ju man fundera
Citera
2023-07-16, 20:14
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag avstod medvetet att läsa Ymers senaste upptåg för jag trodde det var ungefär samma som innan. Men det var till och med värre än jag trodde.
Svensk tennis borde bryta med honom. På riktigt, man ska inte dalta med sånt här. Han använder till och med Stockholm open som slagträ i sina manipulativa personangrepp. Vilken usling.
Citera
2023-07-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ett tag så var det bäst av fem i Masters-turneringar för herrarna men bara i finalen, alla andra matcher spelades i bäst av tre. Så skulle man kunna börja med att göra för damerna i GS.

Inte bara Masters, även flera mindre turneringar hade bäst av 5 set och vissa turneringar hade även bäst av 5 set i semifinal, exempelvis Grand Slam cup. WCT finalen spelades i bäst av 5 set hela turneringen alla årgångarna 1971-89. Även Davids Cup var bäst av 5 set. Dessutom spelades det massor av invitational turneringar i bäst av 5 set, konstigt av ingen klagade på den tiden. Ivan Lendl spelade väl siså där 150 matcher om året i början av 1980-talet, väldigt många dem 5 setare. Men han var väl antagligen superdopad.
Senast redigerad av Gincan 2023-07-17 kl. 00:54.
Citera
2023-07-17, 08:30
Medlem
Eymer - Leo Borg i Båstad imorgon.
Citera
2023-07-17, 09:35
Medlem
Alcaraz tar hem Wimbledon redan nu. Det trodde jag inte riktigt. Väldigt imponerande måste man säga. Det gick till och med snabbare än det gjorde för Nadal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in