2022-10-03, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Och angående Belgien: hoppas fan inte det är dubbel eller mixed eller nåt shit vi snackar här!
Citera
2022-10-03, 20:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Och angående Belgien: hoppas fan inte det är dubbel eller mixed eller nåt shit vi snackar här!

Bommade totalt på den. Får försvara mig med att det var före min tid, samt att han känns som en one hit wonder. AO fick väl heller inte den uppmärksamheten 80-talet(som övriga GS). Men nog med ursäkter från min sida, den enda giltiga ursäkten vore den till Pat Cash för att ha missbedömt hans karriär så grovt.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-03 kl. 20:22.
Citera
2022-10-03, 20:31
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Ganska lätt med Lendl och Ivanisevic tänker jag för dom initierade.
Nog för att Kim även är ett manligt namn och att KC ser manhaftig ut..
Belgien har aldrig haft en manlig GS-finalist. Lite besynnerligt kanske att ett såpass stort idrottsland inte lyckas få fram vad t ex Cypern lyckades med.
Var rätt nära i Wimbledon -02 när Xavier Malisse förlorade en femsetare i sf mot ännu lägre rankade David Nalbandian.
Men Pat Cash har ju varit i final i AO flera gånger så du får gå till ett grannland (vilken svår ledtråd..)
Citera
2022-10-03, 20:39
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Citera
2022-10-03, 20:48
Avstängd
outback4s avatar
Citat:

Federer var en bra gissning, men fel.. Det var väl Söderling som förstörde den raden för Nadal...
Chris Lewis var ju rätt. En dagslända. Men är det nån final man ska gå till i sin karriär så är det ju Wimbledon.
Rainer Schûttler, nån som minns honom?

Curren spelade final mot Wilander i AO, utöver finalen i Wimbledon -85 mot den tyske 17-årige rödtotten BB- (final där förresten Anders Järryd borde spelat om han agerat lite mer kyligt i sf mot BB, AJ ledde med 1-0 i set och hade setboll i 2:a men slarvade bort allt..)
Belgien har ju haft Kim och Justin, det är ju grabbigt så det räcker, vad gäller namn i alla fall..
Citera
2022-10-03, 21:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Federer var en bra gissning, men fel.. Det var väl Söderling som förstörde den raden för Nadal...
Chris Lewis var ju rätt. En dagslända. Men är det nån final man ska gå till i sin karriär så är det ju Wimbledon.
Rainer Schûttler, nån som minns honom?

Curren spelade final mot Wilander i AO, utöver finalen i Wimbledon -85 mot den tyske 17-årige rödtotten BB- (final där förresten Anders Järryd borde spelat om han agerat lite mer kyligt i sf mot BB, AJ ledde med 1-0 i set och hade setboll i 2:a men slarvade bort allt..)
Belgien har ju haft Kim och Justin, det är ju grabbigt så det räcker, vad gäller namn i alla fall..

Ja, jag kollade upp det nu. Federer kom upp i sju raka finaler (sex segrar) i Wimbledon 2003-2009 innan alltså Berdych, av alla människor, stoppade honom i kvarten 2010. Nadal hade fyra raka segrar i Paris innan Söderling satte punkt för sviten i fjärde rundan 2009. Sen tog han fem till innan Djokovic slog honom i kvarten 2015. Och så fyra till 2017-2020 innan den klassiska semifinalen mot Djokovic förra året. Så bara fem i rad som mest för Nadal, alltså - uselt.

Lendls åtta raka finaler i US Open 1982-1989 bommade jag. Kanske det faktum att han "bara" vann tre av finalerna har gjort att det inte fastnat i minnet.
Citera
2022-10-03, 21:25
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ja, jag kollade upp det nu. Federer kom upp i sju raka finaler (sex segrar) i Wimbledon 2003-2009 innan alltså Berdych, av alla människor, stoppade honom i kvarten 2010. Nadal hade fyra raka segrar i Paris innan Söderling satte punkt för sviten i fjärde rundan 2009. Sen tog han fem till innan Djokovic slog honom i kvarten 2015. Och så fyra till 2017-2020 innan den klassiska semifinalen mot Djokovic förra året. Så bara fem i rad som mest för Nadal, alltså - uselt.

Lendls åtta raka finaler i US Open 1982-1989 bommade jag. Kanske det faktum att han "bara" vann tre av finalerna har gjort att det inte fastnat i minnet.

Lendls bedrifter vill jag helst inte minnas.. en av 3 hatobjekt på touren jag haft genom åren. Dom andra två har initialer JK och ND. Inte så svårt räkna ut namnen....😏
Citera
2022-10-03, 21:39
Avslutad
Citat:

Då är det min tur, även om vi kanske hade en delfråga kvar på ovanstående? Inspirerat av Lendls värdelösa "conversion rate" när han kom till finalen i USO.

Nu snackar vi alltså vinstprocent när man väl når en GS-final.

Vi börjar med en lätt uppvärmningsfråga (halvt kugg): en tvättäkta svennebanan toppar listan på högst conversion rate i GS-finaler. Vem?

2. En kille gick igenom en period då han hade 12-1 i conversion rate: alltså 12 vunna GS-finaler, 1 torskad. Vem?

3. Vem har högst conversion rate, om man enbart tar med sådana med minst 4 GS-vinster?

4. Vem har lägst, om man enbart tar med spelare med två eller fler GS-finaler?

NB: inga jävla Neanderthalare - typ Renshaw eller Budge eller vad fan de heter!

Citat:
Lendls bedrifter vill jag helst inte minnas.. en av 3 hatobjekt på touren jag haft genom åren. Dom andra två har initialer JK och ND. Inte så svårt räkna ut namnen....😏

JK? Jevgenij Kafelnikov?
Citera
2022-10-03, 21:49
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Då är det min tur, även om vi kanske hade en delfråga kvar på ovanstående? Inspirerat av Lendls värdelösa "conversion rate" när han kom till finalen i USO.

Vi börjar med en lätt uppvärmningsfråga (halvt kugg): en tvättäkta svennebanan toppar listan på högst conversion rate i GS-finaler. Vem?

2. En kille gick igenom en period då han hade 12-1 i conversion rate: alltså 12 vunna GS-finaler, 1 torskad. Vem?

3. Vem har högst conversion rate, om man enbart tar med sådana med minst 4 GS-vinster?

JK? Jevgenij Kafelnikov?

Citera
2022-10-03, 21:57
Avslutad
Citat:

Om Kafelnikov? Tyckte han var lite cool på sitt sätt, även om jag ogillade att han tog Enqvist i AO-finalen. Lite speciell. 4-2 i h2h mot Federer.

Sen om man ska ta med hela Ukraina-Ryssland grejen är han nog den ryss som jag känner till som starkast tagit avstånd från Putin och kriget.
“One man’s greed will bring tears to many Russian mothers after this day,” Kafelnikov wrote on Twitter.
Tror han skrev andra saker också, även om jag inte har superkoll.
Citera
2022-10-03, 22:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
JK? Jevgenij Kafelnikov?

Förmodligen Johan Kriek. Jäkla sydafrikan-apartheid-rasist som opportunistiskt myglade till sig ett amerikanskt medborgarskap för att inte bli bojkottad. Eller möjligen Jan Kodes, för att han till skillnad från de flesta av toppspelarna valde att inte avstå Wimbledon 1973 och i slutändan fick stoltsera med segerbucklan i den mest urvattnade upplagan i turneringens historia.
Citera
2022-10-03, 22:20
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

JK? Jevgenij Kafelnikov?

Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-03 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in