2020-07-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
det är såklart ett annat läge en tennis domare befinner sig i, att utvisa en spelare i fotboll eller andra lagsporter innebär ju inte att matchen är över t.ex. och laget förlorar ju inte matchen heller.Publiken har ju fortfarande en match att följa och tv-sändningen kan fortsätta som inget har hänt.

Det bryts väl sälla en fotbollsmatch av att en spelar uppför sig illa .

Tennis är en individuell sport. Förstår hur du menar men håller inte med om att det skulle vara annorlunda på något sätt.

Uppför man sig illa så får man stå sitt kast. Precis som en fotbollsspelare eller handbollsspelare eller någon annan får man sitt personliga straff.

Man kan inte hålla på att ta hänsyn till vad folk runt omkring tycker. Dessutom så sänder det dåliga signaler till barn som utövar sporten. Så det är bättre att bara diskvalificera spelare som uppför sig illa.

De allra flesta tennisspelarna kan hålla sig inom ramen för vad som är tillåtet. Klarar man inte det så förtjänar man att bli diskad.

Det är bara patetiskt att se när folk som t.ex Serena Williams i US Open 2018 inte blir diskad. Total skandal att inte diska en spelare som beter sig på det sättet.
Citera
2020-07-25, 16:39
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, 2021 lär det säkert tuta igång igen. Federer har ju egentligen lite flyt, ingen som kan knapra in på hans GS-rekord i år.

Samtidigt får han det tuffare att nå Connors 109 singeltitlar, även om det såklart är av underordnad betydelse i sammanhanget.
Citera
2020-07-25, 16:47
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
det är såklart ett annat läge en tennis domare befinner sig i, att utvisa en spelare i fotboll eller andra lagsporter innebär ju inte att matchen är över t.ex. och laget förlorar ju inte matchen heller.Publiken har ju fortfarande en match att följa och tv-sändningen kan fortsätta som inget har hänt.

Det bryts väl sällan en fotbollsmatch av att en spelare uppför sig illa .

Nej, oftast renderar väl en utskällning av domaren bara i ett gult kort, vilket är samma straff som att medvetet ta bollen med handen, eller fördröja spelet (tolkningsfrågor), eller ta av sig tröjan under matchen.
Citera
2020-07-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ja, 2021 lär det säkert tuta igång igen.

Hörde något alldeles förfärligt igår, nämligen att Australien har ett inresestopp som sträcker sig längre än Januari 2021... tänk om det inte blir någon AO?
Citera
2020-07-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Hörde något alldeles förfärligt igår, nämligen att Australien har ett inresestopp som sträcker sig längre än Januari 2021... tänk om det inte blir någon AO?

Kan nog glömma AO 2021, kanske OS också. Beror på om man får fram ett effektivt vaccin i tid eller inte. Kommer bli massiva utbrott om man väljer att arrangera så stora evenemang med publik.

Att spela t.ex AO med strikta restriktioner skulle kanske gå men hur kul skulle det vara egentligen?
Inte särskilt roligt.

OS ser jag som en omöjlighet utan ett vaccin. Kan inte se hur man skulle ha ett OS med strikta restriktioner för publik. Det skulle ta bort allt vad OS är för något.
Citera
2020-07-26, 20:47
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Usch, jag vill inte ens läsa era dystra(och pricksäkra) inlägg. Vill inte kännas vid det hopplösa läget.

Känns så tomt utan tennis. Det är först nu man inser vilken viktig bakgrund/fond tennisen var till livet i övrigt. Jag följer ingen annan sport heller.

Älskade att plocka upp det senaste som hände på touren, inte bara GS då, utan allt hade sin charm. Någon spelare kanske utmärkte sig i någon anonym 250-turre i Sydamerika, och så gick man in och läste och såg sammandrag. MYS!

Jag är hopplöst ouppdaterad just nu, antagligen för att jag inte vill veta läget som sagt. Jag hyser någon romantisk föreställning om att RG och USO ändå kommer att spelas under någon form under tidig höst i år. Men det är väl bara att glömma va?

Citera
2020-07-26, 20:58
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Ja, 2021 lär det säkert tuta igång igen. Federer har ju egentligen lite flyt, ingen som kan knapra in på hans GS-rekord i år.

Heter det inte "knappa in"?

Fast "knapra in" är nästan ett bättre uttryck när jag tänker efter. Känns mer "köttigt"

Nadal kan ju dock inte komma närmare än vad han redan är utan att tangera. Så ja, onekligen gynnar det Fed om man nu strikt ser till statistik och rekord.

Utan Corona hade Nadal varit ifatt nu(med största sannolikhet). Men nu kanske han aldrig kommer upp i några 20-ish GS-titlar. Vem fan vet i vilket skick världen är 2021, det kanske kommer någon andra våg som får 2020 att framstå som en barnlek..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-07-26 kl. 21:18.
Citera
2020-07-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Fast "knapra in" är nästan ett bättre uttryck när jag tänker efter. Känns mer "köttigt"

Nadal kan ju dock inte komma närmare än vad han redan är utan att tangera. Så ja, onekligen gynnar det Fed om man nu strikt ser till statistik och rekord.

Utan Corona hade Nadal varit ifatt nu(med största sannolikhet). Men nu kanske han aldrig kommer upp i några 20-ish GS-titlar. Vem fan vet i vilket skick världen är 2021, det kanske kommer någon andra våg som får 2020 att framstå som en barnlek..

Det kommer att komma vaccin som fungerar och de flesta kommer att vaccinera sig. År 2022 tror jag kommer bli ett helt normalt år.

Tyvärr så kan nog 2021 bli ett tråkigt år också. Tror dock att det kommer bli bättre än 2020. Till en början lär de införa vaccinationspass eller något liknande för att man ska få gå in på stora evenemang. Förhoppningsvis så blir det inte så men risken är nog stor att det blir så.

För OS så är det nog ett måste om man vill ha ett bra olympiskt spel. Detta är de väl medvetna om själva. Finns ganska stor oro att det inte blir något OS i Tokyo.
Citera
2020-07-27, 12:01
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

Märker du ord, din filur?

Jag vet faktiskt inte vad som är korrekt, men vi säger att båda är godkända.

Dåliga nyheter om Australien om 2021, blir ju snart tokig av det här.
Citera
2020-07-27, 20:07
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Märker du ord, din filur?

Jag vet faktiskt inte vad som är korrekt, men vi säger att båda är godkända.

Dåliga nyheter om Australien om 2021, blir ju snart tokig av det här.

Precis, det är tärande som fan. Det är nog därför jag har "zoonat ut" lite. Vill liksom inte ta in att säsongen kanske(förmodligen) är helt över, och att t.o.m AO som är ett halvår bort ligger i fara.

Lite tennisnyheter finns det iaf. Hugh Grant åkte ur veteran-SM. 6-0, 6-1 tror jag det blev. Blir inte så mycket mer spännande på tennisfronten än så, just nu.

Undra om HG kan spela, eller var det någon plojgren? Fick han någon typ av WC för att skapa lite uppmärksamhet och rubriker kring eventet? Eller kan han faktiskt spela? Jag såg inte matchen.
Citera
2020-07-27, 20:38
Medlem
Citat:
Precis, det är tärande som fan. Det är nog därför jag har "zoonat ut" lite. Vill liksom inte ta in att säsongen kanske(förmodligen) är helt över, och att t.o.m AO som är ett halvår bort ligger i fara.

Lite tennisnyheter finns det iaf. Hugh Grant åkte ur veteran-SM. 6-0, 6-1 tror jag det blev. Blir inte så mycket mer spännande på tennisfronten än så, just nu.

Undra om HG kan spela, eller var det någon plojgren? Fick han någon typ av WC för att skapa lite uppmärksamhet och rubriker kring eventet? Eller kan han faktiskt spela? Jag såg inte matchen.

Han kan spela, detta var andra rundan, så han vann en match igår.

Han är väldigt intresserad av tennis, syns ofta på matcher. Så nog är det genuint.

Spelaren han förlorade emot idag är toppseedad, så det förklarar nog resultatet.
Citera
2020-07-27, 20:43
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han kan spela, detta var andra rundan, så han vann en match igår.

Han är väldigt intresserad av tennis, syns ofta på matcher. Så nog är det genuint.

Kul ändå! Nästan som en liten ljusglimt i tennismörkret.

Det enda jag har sett(såg nyss) av HG på tennisplanen är från en spelfilm. Och då kan man ju lyckas med det mesta. Serverörelsen såg ok ut, påminde lite om Courier(kanske tog lite inspiration när det begav sig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in