2019-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Tipsarevic (rankad 251, PR) mot Sugita (129, LL) i kvartsfinal ett.
Shapovalov (34, fjärde seed) mot Stebe (213, kvalspelare) i kvartsfinal två.
Krajinovic (60) mot Nishioka (74) i kvartsfinal tre.
Carreno-Busta (35, femteseed) mot Querrey (50) i kvartsfinal fyra.

När hade Stockholm Open senast såhär dåliga kvartsfinaler? Hade tänkte dra och kolla på kvartsfinalerna imorgon men skippar det.

Vet inte när det var men det är anmärkningsvärt dåligt. Inte bara rankingmässigt, riktigt tråkiga spelare också. Känns som att det kvittar vem som vinner.
Citera
2019-10-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Tipsarevic (rankad 251, PR) mot Sugita (129, LL) i kvartsfinal ett.
Shapovalov (34, fjärde seed) mot Stebe (213, kvalspelare) i kvartsfinal två.
Krajinovic (60) mot Nishioka (74) i kvartsfinal tre.
Carreno-Busta (35, femteseed) mot Querrey (50) i kvartsfinal fyra.

När hade Stockholm Open senast såhär dåliga kvartsfinaler? Hade tänkte dra och kolla på kvartsfinalerna imorgon men skippar det.

Jag tycker faktiskt inte startfältet var så bra som alla sa, visst några avhopp men Antwerpen hade klart intressantare startfält.
Citera
2019-10-17, 22:40
Medlem
Matcherna imorgon kan ju kvitta. Men med startfältet hade det varit kul att se Tipsy Time mot Stebe. Hade varit en annan matchbild i alla fall.
Citera
2019-10-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Snacka om bollmotare han var ju rent överjävlig att både läsa spelet och returnera bollarna, var har han tysken hållit sig gömd i så många år?

Men Micke ger han ju övertaget också , han går ju inte på bollen alls idag tycker jag, dom som sett denna match idag och ska möta Micke i framtiden lär ju bara hålla bollen i spel och låta Micke ta iniativ för då missar han oftast.
Det där måste han förbättra om han ska bli en topp 50 spelare.
Nästa säsong blir intressant , han har mycket försvara så han måste spela rätt bra på atp touren för att hålla sig topp 100 , blir intressant se om han fixar det.
Hoppas.
Senast redigerad av pederN 2019-10-17 kl. 22:53.
Citera
2019-10-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vet inte när det var men det är anmärkningsvärt dåligt. Inte bara rankingmässigt, riktigt tråkiga spelare också. Känns som att det kvittar vem som vinner.

Jag hoppas Shapovalov vinner. Han är kul tycker jag.
Citera
2019-10-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Så jävla onödigt , där rök next gen slutspelet också .
Edit: helt ärligt tror jag det blir svårt för Micke nå speciellt högt om han inre kan vinna denna typ match.
Samma matchbild som mot Otte då vissa tyckte Otte spela så bra men är ju Micke som är för passiv.

Ja, tyvärr så lär det nog bli det. han är ju i sitt livs form också, ändå blir han helt utspelad mer eller mindre. Mot en spelare som knappt åstadkommit någonting.
Citera
2019-10-18, 01:02
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag hoppas Shapovalov vinner. Han är kul tycker jag.

Shapovalov har tyvärr underpresterat praktiskt taget varje gång han nått semifinal men som lottningen ser ut nu får han inte ett bättre läge att ta ta sin första titel. Väldigt sevärd spelare som alltid bjuder på offensiv underhållande tennis med vinnande slag får alla möjliga lägen. Även när han förlorar blir han aldrig tråkig. Hoppas också han vinner hela skiten nu.
Citera
2019-10-18, 01:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ja, tyvärr så lär det nog bli det. han är ju i sitt livs form också, ändå blir han helt utspelad mer eller mindre. Mot en spelare som knappt åstadkommit någonting.

Om vi ska vara lite snälla. Det går att göra en skitmatch lite då och då även när man är i väldigt bra form. Förlusten tar inte ifrån vad han har gjort de senaste veckorna. Det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen.
Citera
2019-10-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Om vi ska vara lite snälla. Det går att göra en skitmatch lite då och då även när man är i väldigt bra form. Förlusten tar inte ifrån vad han har gjort de senaste veckorna. Det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen.

Frågan man kan ställa sig är om Micke någonsin kommer ha lätt för sådana matcher.
Han kommer aldrig bli någon som slår massa vinnare.
Även om jag tycker han förbättrat serven mycket.
Men han måste börja spela offensiv tennis också , lär han sig spela offensivt kan han bli riktigt bra.
Blev mest besviken han nu verkar missa next gen slutspelet , hade varit kul se han där.
Citera
2019-10-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Sthlm open borde rimligtvis vara den viktigaste turneringen efter slams för M.Ymer med tanke på att det är hemmaplan. Han går in i den i sitt livs form och kanske är den spelaren som har bäst självförtroende av alla spelare i lottningen med tanke på att han vunnit massor de senaste veckorna. Så torskar han första set utan att ta ett enda game. Det är ett väldigt dåligt tecken i min bok. Känns inte som att jag vill vara "snäll" i min kritik.
Citera
2019-10-18, 11:57
Medlem
Citat:
Sthlm open borde rimligtvis vara den viktigaste turneringen efter slams för M.Ymer med tanke på att det är hemmaplan. Han går in i den i sitt livs form och kanske är den spelaren som har bäst självförtroende av alla spelare i lottningen med tanke på att han vunnit massor de senaste veckorna. Så torskar han första set utan att ta ett enda game. Det är ett väldigt dåligt tecken i min bok. Känns inte som att jag vill vara "snäll" i min kritik.
Han focuserade alldeles för mycket på den enormt höga ljudnivån på banan, måste ha varit minst 80% av publiken/affärsidkare som var där av någon annan anledning än att kolla på tennis. På de stora tennisarenorna (bortsett US-open) gäller det klassiska att under spelet kan knappt en knappnål höras falla
Han borde förstås hanterat 1:a set bättre och inte brytt sig så mycket, likt en pingisspelare som alltid har en väldigt hög ljudnivå omkring sig men ändå måste leverera
Citera
2019-10-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Han focuserade alldeles för mycket på den enormt höga ljudnivån på banan, måste ha varit minst 80% av publiken/affärsidkare som var där av någon annan anledning än att kolla på tennis. På de stora tennisarenorna (bortsett US-open) gäller det klassiska att under spelet kan knappt en knappnål höras falla
Han borde förstås hanterat 1:a set bättre och inte brytt sig så mycket, likt en pingisspelare som alltid har en väldigt hög ljudnivå omkring sig men ändå måste leverera

Ja, sjukt störande är det. Ingen turnering man vill titta på. Sjukt störande med allt konstant surr. Fast det har ingenting med spelarnas prestationer att göra då det är samma för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in