2017-05-19, 13:38
Medlem
Inga större svenska framgångar i dom två futureturneringar som spelats i Karlskrona och Båstad. En semifinal vardera för Eriksson, Lindell och Mridha. Däremot svensk dubbelseger i båda. Lindell vann med en uruguayan förra veckan och Arvidsson/Simonsson vann den här veckan i sin andra turnering tillsammans sedan Stockholm i höstas. Hoppas dom fortsätter lira tillsammans under sommaren och fram till nästa DC-match.
Citera
2017-05-19, 18:08
Medlem
Sådärja, tredje gången gillt. Riktig pangmatch av Thiem.
Citera
2017-05-19, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sådärja, tredje gången gillt. Riktig pangmatch av Thiem.

Såg bara sista tre gemen, men där såg han verkligen grym ut. Verkar ha varit klart bättre än Nadal idag. Deras senaste två matcher var dock jämna, så jag är inte så förvånad. Även om Nadal då såg lite starkare ut.

Thiem räddar 5 matchbollar i Madrid mot Dimitrov, och 3 nu mot Querrey.

Lite skojig tweet från Ben Rothenberg:
Citat:
Remaining men in Rome (and how many Masters titles they've won):
Zverev (0)
Isner (0)
Thiem (0)
del Potro (0)
Djokovic (30)

(Tror dock Thiem tar hem det här nu; även om Querrey matchen väl visar att han kan vara sårbar.)
Citera
2017-05-19, 19:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tack Thiem! Nu blev jag några tusenlappar rikare tack vare din vinst. Nu hoppas jag på en final mellan Thiem och Zverev på söndag.

Djokovic mot Del Potro känns väldigt öppen, blir nog en tresetare.
Citera
2017-05-19, 20:12
Medlem
Är ganska imponerad av Isner att han tagit sig så långt i Rom. Det skulle jag inte ha tippat.
Citera
2017-05-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Är ganska imponerad av Isner att han tagit sig så långt i Rom. Det skulle jag inte ha tippat.

Med en sådan serve kan man alltid gå långt , gäller ha marginalerna med sig för blir vissa poäng som blir avgörande , för Isner är svår bryta
Citera
2017-05-20, 08:43
Medlem
barnets avatar
Vad hände med Potro-Djoko??
Citera
2017-05-20, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Vad hände med Potro-Djoko??

Tydligen regn, åska och mörker. Låter i och för sig som ideala tennisförhållanden... Ska spelas klart idag, sen, antar jag, Thiem.

Enligt Djokos Twitter tränade han lite med Ivanisevic. Möjlig tränare? Gick ju bra för Cilic. Men möjligt han fortfarande är med Berdych.
Citera
2017-05-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Med en sådan serve kan man alltid gå långt , gäller ha marginalerna med sig för blir vissa poäng som blir avgörande , för Isner är svår bryta

Jo men Isner är verkligen inget vidare på grus. Oftast inget vidare utanför staterna överhuvudtaget.
Citera
2017-05-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tack Thiem! Nu blev jag några tusenlappar rikare tack vare din vinst. Nu hoppas jag på en final mellan Thiem och Zverev på söndag.

Djokovic mot Del Potro känns väldigt öppen, blir nog en tresetare.

Nadal slut redan nu. Blir max kvarten för Nadal i Franska.
Citera
2017-05-20, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jo men Isner är verkligen inget vidare på grus. Oftast inget vidare utanför staterna överhuvudtaget.

En del av de engelskspråkiga kommentatorerna menar emellertid att Isner är förvånansvärt stark på grus. Finns också en artikel som argumenterar för detta, dock kanske inte helt övertygande:

Citat:
In addition, Isner took out Roger Federer in Fribourg, Switzerland on an extremely eccentric clay court in four sets in the opening sequence of 2012 Davis Cup action. For me, this was the best performance I've seen out of the big man to date. To top this off, Isner carried the United States against France in the quarterfinals of Davis Cup after defeating Gilles Simon and Jo-Wilfried Tsonga on the red dirt in Roquebrune, France.

Isner has also finished as runner-up in two ATP 250 events held on clay in Belgrade (2010) and Houston (2012), losing to Sam Querrey and Juan Monaco, respectively.

Isner's best wins on clay (Federer, Tsonga and Simon) also surpass his best wins on grass (Tipsarevic, Harrison and Hewitt).

Sen tog han ju Nadal till 5 set i Franska också.

Kollar man på hans stats är dock grus hans sämsta underlag.
Citera
2017-05-20, 11:49
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nadal slut redan nu. Blir max kvarten för Nadal i Franska.
Steroiderna som tar ut sin rätt eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in