2015-01-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Violetta Degtiareva död

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article20165961.ab
Ja, högst rankad runt 1000-strecket, alltså lika tragiskt som en division fem spelare i Sverige dör.
Åter till Oz open, lottningen sker live nu,dock massa reklam först...
Citera
2015-01-16, 01:08
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
http://en.wikipedia.org/wiki/2015_Australian_Open#Point_distribution
http://en.wikipedia.org/wiki/2015_Australian_Open#Prize_money

Tackar! Lite konstig poängutdelning ändå. Åtta poäng för vinst i första kvalomgången, tio poäng för förlust i första omgången i huvudturneringen. 25+10 poäng för kvalvinst alltså, som att vinna en stor future, aningen snålt kan jag tycka. Prispengarna var det ju däremot inga fel på...

Blir intressant att se hur det går för vår kära svensk snart, bara hoppas på att det går att hitta en hygglig stream, om det nu finns kameror på den banan.
Citera
2015-01-16, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tackar! Lite konstig poängutdelning ändå. Åtta poäng för vinst i första kvalomgången, tio poäng för förlust i första omgången i huvudturneringen. 25+10 poäng för kvalvinst alltså, som att vinna en stor future, aningen snålt kan jag tycka. Prispengarna var det ju däremot inga fel på...

Blir intressant att se hur det går för vår kära svensk snart, bara hoppas på att det går att hitta en hygglig stream, om det nu finns kameror på den banan.
Han tog första set och även andra, nu i 3e kvalrundan emot en Korean.
Senast redigerad av Alessandro 2015-01-16 kl. 04:00.
Citera
2015-01-16, 04:06
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Han tog första set och även andra, nu i 3e kvalrundan emot en Korean.

Yes, oerhört stabilt! Det trodde jag aldrig innan turneringen att han skulle vara i kvalfinal! Koreanen han möter nu är tydligen lika gammal som Ymer, så den här matchen slipper han brottas med att ha mindre rutin än motståndaren. Ska bli skoj med kvalfinalen, och utan att egentligen veta vem denna korean är så känns det som att Ymer har en bra chans! Ja man har väl blivit lite väl optimistisk nu när det går så bra för honom...
Citera
2015-01-16, 04:26
Medlem
Koreanen är jämnårig med Elias, vann en challenger redan ifjol(en svag sådan men seger är seger). Han har också tagit sig vidare i raka set här, överlägsen idag. Blir spännande!
Citera
2015-01-16, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Koreanen är jämnårig med Elias, vann en challenger redan ifjol(en svag sådan men seger är seger). Han har också tagit sig vidare i raka set här, överlägsen idag. Blir spännande!
Om det blir spel i huvudlottningen så finns det riktiga ess, Djokovic, Isner och A.Murray bl.a som skall möta en kvalare!
Donald Young eller Go Soeda låter som bättre motstånd....
Senast redigerad av Alessandro 2015-01-16 kl. 04:53.
Citera
2015-01-16, 05:03
Medlem
Ymer raket på ranken 2014, kan mkt väl med lite flyt va bland de 100 bästa redan i slutet
av detta år. Mkt beror på hur hårt han tränar+motivation !

Såg 1 intervju med Stefan Edberg för några år sen, han var inne att på att svenska löften
försv just för att de inte tränar så hårt som man gör i 2:a länder, äv konkurrens från hock+
fotb spelar in.

Förh-vis kan Ymer bli den 1:a rikt bra liraren vi haft sen Söderling(vann aldr 1 Gr-Slam) la av !
Skulle va kul se 1 match mellan dessa, förmodl Robin helt utan chans !
Citera
2015-01-16, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Ymer raket på ranken 2014, kan mkt väl med lite flyt va bland de 100 bästa redan i slutet

Såg 1 intervju med Stefan Edberg för några år sen, han var inne att på att svenska löften
försv just för att de inte tränar så hårt som man gör i 2:a länder, äv konkurrens från hock+
fotb spelar in.

Förh-vis kan Ymer bli den 1:a rikt bra liraren vi haft sen Söderling(vann aldr 1 Gr-Slam) la av !
Det med att träna hårt är överreklamerat, då kunde tusentals kineser vara högst på rankingen.
Snarare om spelsinne och möjligheter till wild cards.
Citera
2015-01-16, 07:14
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley

fotb spelar in.

Topp hundra i år lär han inte nå. Tror han redan har motivationen som krävs, inte heller träningen verkar det vara fel på, tror bara han behöver mer tid.
Och Robin helt utan chans låter lite osannolikt, så mycket har Robin inte försämrats. Han var topp 5 i världen när han la av, Ymer är inte topp 200.

Såg för övrigt en match på Chung på youtube nyss, jr-Wimbledon från förra året där han piskar Coric. Lustig krabat den där Cung, ser ut som en typisk översmart asiatisk glasögonnörd, älskar det! Blir nog tufft det här ändå för Ymer, Chung såg väldigt säker och snabb ut. Coric verkar vara en riktig gnällunge däremot.
Citera
2015-01-16, 09:50
Medlem
Chung slog visst även Kyrgios på väg till finalen i den turneringen. Så jag håller med, Chung är nog inte en barnlek.

Jag har inte kunnat se Ymers matcher på bild, utan har bara tittat på statistiken allteftersom matchen pågått. Det jag lagt märke till är att Ymer haft sämre förhållande mellan winners och unforced i andra set jämfört med första. I första set nästan inga missar, och bara några få vinnande slag. I andra set många vinnande slag, men också många missar. Motståndaren har tagit fler gem i andra set. Kanske tappar Ymer lite tålamodet, vilket jag antar är lätt hänt i den situationen. Eller så är det helt enkelt ett taktiskt val att spela mer aggressivt efter att ha fått första setet med sig.
Citera
2015-01-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Chung slog visst även Kyrgios på väg till finalen i den turneringen. Så jag håller med, Chung är nog inte en barnlek.

Jag har inte kunnat se Ymers matcher på bild, utan har bara tittat på statistiken allteftersom matchen pågått. Det jag lagt märke till är att Ymer haft sämre förhållande mellan winners och unforced i andra set jämfört med första. I första set nästan inga missar, och bara några få vinnande slag. I andra set många vinnande slag, men också många missar. Motståndaren har tagit fler gem i andra set. Kanske tappar Ymer lite tålamodet, vilket jag antar är lätt hänt i den situationen. Eller så är det helt enkelt ett taktiskt val att spela mer aggressivt efter att ha fått första setet med sig.

Kanske börjar lite lugnt för att hitta bollträffen , eller så är han nervös helt enkelt och kan slappna av lite mer när han tagit första set, fast det verkar ju nästan funka bättre i första seten så ha ha.
Citera
2015-01-16, 18:33
Medlem
Ymer spelar andra match på bana 15 , 12.30 PM första matchen vilket är halv 3 svensk tid, så han lär börja vid 4 på morgonen , vilken jäkla tid ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in