2008-05-23, 16:21
Medlem
Tebos avatar
I måndags hade brittiska Channel 4 en dokumentär om kristna fundamentalister och när man ser vilket inflytande dessa rörelser har och hur de växer sig starkare är det svårt att inte uppröras.

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=TeTfW8-dCNE

Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=AjlNvyJ8uwQ

Del 3: http://www.youtube.com/watch?v=WUjtkIXVXqM

Del 4: http://www.youtube.com/watch?v=XmMUUONSuoY

Del 5: http://www.youtube.com/watch?v=qnHqTL6TEjo
Citera
2008-05-23, 21:14
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
I måndags hade brittiska Channel 4 en dokumentär om kristna fundamentalister och när man ser vilket inflytande dessa rörelser har och hur de växer sig starkare är det svårt att inte uppröras.

Detta är bara början tänk hur det blir några decennier när en växande kader av vuxna kristna och muslimer har fått sin start i livet i sk konfessionsskolor. Den skada som Blair gjort går knappt att överblicka. Det hänger även med den nya respekten för religioner som Islam krävt och de snurriga multikulti anhängarna stött.

Bisarrt med hon som sitter och kör bil, som drivs av olja som tagit flera hundra miljoner år att bildas, protesterar mot att jorden skulle vara äldre än 6-10000 år.
Citera
2008-05-24, 09:40
Avslutad
Well.. det är bra att människor finner Jesus..

Men denna fundamentalism alltså..

Orkade bara kolla på ett par minuter av det första klippet och fann enbart denna sjuka fokusering vid bögar..

Jag fattar inte..

Grejen är den att idag får bögarna bära våra synder.. om någon förstår vad jag menar..

I dessa fundamentalistsamfund inbillar de sig att de är heliga bara för att de inte är bögar typ.. och bögen får så representera världens synd.. och görs till fiende..

Och om de är fiender.. skall de då inte älska dem?

Patetiskt..

Alla syndar.. alla..

Jesus skärpte ju Lagen.. tidigare var det förbjudet att begå äktenskapsbrott.. men Jesus sa att enbart genom att se på en kvinna med åtrå har man redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap..

Ja.. då blir det ju jävligt kompilcerat..

Jag menar.. ska jag tro på att de inte kollar in ett å annat ass så här på vårkanten?
Senast redigerad av Tubbo 2008-05-24 kl. 10:13. Anledning: slipade och trixade..
Citera
2008-05-25, 20:29
Medlem
dark horses avatar
De vidskepligas framgångar att ”hädelse” skall återaktiveras och kritik av vidskepelsen förbjudas under kränkningsbaner verkar stärkas i hela EU och inte minst UK.
Citat:
En 15-årig pojke som demonstrerade mot scientologin utanför dess högkvarter i London greps av polisen för att hans plakattext ansågs kränkande och förolämpande. Texten löd "Scientologi är inte en religion, det är en farlig sekt". …
vof.se
En annan Dispatches på sama tema.
Dispatches: Holy Offensive (1/5)
Citera
2008-05-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Ja.. då blir det ju jävligt kompilcerat..

Jag menar.. ska jag tro på att de inte kollar in ett å annat ass så här på vårkanten?
Vissa, men dock få, är faktiskt dem som fått nog av den förbjudna frukten.
Nog ser den god ut, och säkerligen smakar den också gott.
Men det kan inte hjälpas. Eller vad säger du?
Citera
2008-05-25, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Vissa, men dock få, är faktiskt dem som fått nog av den förbjudna frukten.
Nog ser den god ut, och säkerligen smakar den också gott.
Men det kan inte hjälpas. Eller vad säger du?

Allt för ofta faller jag.. tyvärr..

Men jag försöker.. jag kämpar.. för Herrens ära.. för kvinnans heder.. för min arma själs räddnings skull..
Citera
2008-05-25, 21:10
Medlem
Giorgis avatar
Skrämmande, så väldigt skrämmande.
Citera
2008-05-25, 21:14
Medlem
Be, be för att ditt frö ska slå rot

...Men somt föll i god jord, och det sköt upp och växte och gav frukt och bar trettiofalt och sextiofalt och hundrafalt.

Ty för Gud kan intet vara omöjligt.
Citera
2008-05-25, 21:32
Medlem
beqs avatar
Citat:
Allt för ofta faller jag.. tyvärr..

Men jag försöker.. jag kämpar.. för Herrens ära.. för kvinnans heder.. för min arma själs räddnings skull..

Om du är helt seriös så blir jag rädd men jag förstår dig så väl. Jag har nyligen (bara några veckor från nu) gått från kristen till troende. Jag är uppvuxen i en kristen familj, som tagit med med till kyrkan som liten och som lärt mig att be "Gud som haver..." Det ser jag bara som indoktrinering, vilket är väldigt fel. Men det är svårt att uppfostra barn på ett neutralt sätt om man är religös och tror på "det enda rätta". Klart man vill rädda sina egna barn från helvetet. I alla fall, jag gick från kristen till troende för att jag har upptäckt att jag inte delar majoriteten av de kristnas värderingar och grundläggande principer. Jag tycker att det är [i]fruktansvärt[i] illa att man prackar på människor en massa ångest för att de följer sina HELT naturliga drifter!

Ett exempel:
Om nu Gud har skapat sexualiteten, den starkaste drivkraft vi människor har, varför skulle man först få släppa lös den innan man är gift? Många klarar inte det och knullar, och då är de SYNDIGA och kommer till helvetet i alla fall! Fuck the rules. Typ.
Citera
2008-05-25, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beq
Om du är helt seriös så blir jag rädd men jag förstår dig så väl. Jag har nyligen (bara några veckor från nu) gått från kristen till troende. Jag är uppvuxen i en kristen familj, som tagit med med till kyrkan som liten och som lärt mig att be "Gud som haver..." Det ser jag bara som indoktrinering, vilket är väldigt fel. Men det är svårt att uppfostra barn på ett neutralt sätt om man är religös och tror på "det enda rätta". Klart man vill rädda sina egna barn från helvetet. I alla fall, jag gick från kristen till troende för att jag har upptäckt att jag inte delar majoriteten av de kristnas värderingar och grundläggande principer. Jag tycker att det är [i]fruktansvärt[i] illa att man prackar på människor en massa ångest för att de följer sina HELT naturliga drifter!

Ett exempel:
Om nu Gud har skapat sexualiteten, den starkaste drivkraft vi människor har, varför skulle man först få släppa lös den innan man är gift? Många klarar inte det och knullar, och då är de SYNDIGA och kommer till helvetet i alla fall! Fuck the rules. Typ.

Tack för omtanken.. verkligen..

Men alltså.. hey.. jag är katolik..

Var Casanova katolik? Tror jag att han just nu i detta ögonblick steks av hin håle?

Well.. det gör jag inte..

Jag har själv barn födda utom äktenskap och känner heller ingen ångest för det..

Den katolska kyrkan erkänner den mänskliga synden.. och väldigt få når sann helighet.. det är helgonen..

Det handlar också om mer än att inte glo på rövar..

Det handlar om att vara en god människa.. en sann människa..

En som inte sviker.. inte ljuger.. inte bedrar..

Det är inte lätt..

Varför ens försöka?

För Jesus skull..

För att han älskade mig.. ända till döden..

För att han förtjänar allt jag kan ge..
Citera
2008-05-25, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Be, be för att ditt frö ska slå rot

...Men somt föll i god jord, och det sköt upp och växte och gav frukt och bar trettiofalt och sextiofalt och hundrafalt.

Ty för Gud kan intet vara omöjligt.

Amen.. broder..
Citera
2008-05-25, 23:10
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Tack för omtanken.. verkligen..

Men alltså.. hey.. jag är katolik..

Var Casanova katolik? Tror jag att han just nu i detta ögonblick steks av hin håle?

Well.. det gör jag inte..

Jag har själv barn födda utom äktenskap och känner heller ingen ångest för det..

Den katolska kyrkan erkänner den mänskliga synden.. och väldigt få når sann helighet.. det är helgonen..

Det handlar också om mer än att inte glo på rövar..

Det handlar om att vara en god människa.. en sann människa..

En som inte sviker.. inte ljuger.. inte bedrar..

Det är inte lätt..

Varför ens försöka?

För Jesus skull..

För att han älskade mig.. ända till döden..

För att han förtjänar allt jag kan ge..
Bra skrivet broder tubb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här