2008-05-23, 15:01
Medlem
Hur tror ni jorden kommer se ut om 50 miljoner år? Vad för något kan evolutionen ha hittat på med oss?
2008-05-23, 15:03
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokokojo
Hur tror ni jorden kommer se ut om 50 miljoner år? Vad för något kan evolutionen ha hittat på med oss?

Tredje världskriget dödar oss alla med atombomber och dylikt om ca 20 år.
2008-05-23, 15:14
Medlem
Cryxs avatar
Finns det inte en sån här liknande tråd i Natur, Miljö och Klimat-forumet?
2008-05-23, 15:49
Medlem
Jag har svårt att se människan om 50 miljoner år. Med tanke på hur vi behandlar oss själva och naturen runt omkring oss (nej jag syftar inte på växthuseffektens vara eller icke vara) så tror jag att vi kommer ha knasat till det rejält innan dess.

Annars så vet vi ju att under 50 miljoner år så kan mycket ske rent evolutionsmässigt så det är nog ganska safe att säga att människan som vi känner till den idag inte kommer finnas kvar då.
2008-05-23, 16:00
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Korspostning är förbjudet på flashback
2008-05-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Korspostning är förbjudet på flashback

Är det allt som kommer händå på 50M år?
2008-05-23, 17:40
Medlem
Giorgis avatar
Någon meteorit / dylikt kommer att ha utplånat alla större organismer.
2008-05-23, 20:08
Medlem
LoTiXs avatar
Människan landar på Pluto.
2008-05-23, 20:15
Medlem
Nate Blacks avatar
Jag tror TS utgår ifrån att människorna kommer att leva om 50.000.000 år. Han är liksom ute efter vad evolutionen kommer att ge oss.

Förutsatt att vi inte börjar leka med cyborg/implantat, så kommer vi nog alla att ha glasögon, lite kortare, en enda ras och överlag smartare. Fast, vi har ju idag satt evolutionen (som naturen egentligen vill) helt ur spel. Inte bara de som är bäst lämpade förökar sig.
2008-05-23, 23:53
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Jag tror TS utgår ifrån att människorna kommer att leva om 50.000.000 år. Han är liksom ute efter vad evolutionen kommer att ge oss.

Förutsatt att vi inte börjar leka med cyborg/implantat, så kommer vi nog alla att ha glasögon, lite kortare, en enda ras och överlag smartare. Fast, vi har ju idag satt evolutionen (som naturen egentligen vill) helt ur spel. Inte bara de som är bäst lämpade förökar sig.

Svindlande att försöka tänka i den tidstorleken, så det är svårt att egentligen kunna vet vad som kommer att ske med oss - men det jag kan tänkas mig är att vi sedan länge tagit kontrollen över evolutionen och styr allt sådant utefter vad som passar oss.

Eller så har vi verkligen gjort slut på jordens resurser och förflyttat oss till andra planeter i galaxen, eller kanske till och med till andra galaxer.

Eller så blir våran planet ett stort museeum som rymdfarande varelser besöker för lite nostalgi!
2008-05-23, 23:58
Medlem
jockelos avatar
Ja, vi lär ju knappast bo kvar i detta solsystemet.
2008-05-24, 00:01
Medlem
pjotts avatar
Just det här med att vi människor sabbar evolutionen är intressant. En möjlig framtid är ju just den att vi genom att sätta humanismen framför evolutionen sabbar vår genpool såpass mycket att den inte går att rädda och framtidens människor kommer ha en jäkla massa problem med ärvda sjukdomar och allergier. Varför inte göra så som man gör med djur, att man bara låter människor över en viss hälsonivå få barn.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in