• 2
  • 3
2008-05-26, 13:41
Medlem
Deerays avatar
Ja vill också ha en Mac, Siktar på Macbook Pro, men alla kallar de för skit. Kan ju omöjligt stämma.
Citera
2008-05-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Sandberg,
Du kan köra PC på en intel-mac med Leopard. Om du får virus drabbar det inte din härliga macintosh. Växlar från Mac till Pc när jag lirar Frozen throne funkar skitbra

Windowsvirus drabbar självklart din mac om du kör Windows på den.
Citera
2008-05-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Funkar inte WC3 till mac? Är det sämre eller?

Jo det ska funka, men går inte att installera på min iMac av nån jävla anledning. Så jag använder bootcamp, använder det mest för att lira bara. Ser ingen annan anledning att använda skiten till något annat
Citera
2008-05-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeray
Ja vill också ha en Mac, Siktar på Macbook Pro, men alla kallar de för skit. Kan ju omöjligt stämma.
Fråga dem nästa gång om de ens testat mac...
De flesta PC användarna tycker sig veta allt om Mac t.ex:

- Det går inte att spela spel på mac . (fel! allt som du kan spela på en Pc kan du spela på en mac, det finns ett bra urval av emuleringsprogram till detta)

- Mac är mycket dyrare än Pc. (fel! du kan inte hitta en PC som jämförbar prestanda som MacBook i det formatet. Dells motsvarighet till Mac Pro kostade år 2007 40 % mer än macen i samma utförande(jag skriver om 2007 därför jag inte har fakta om annat))

Detta var bara 2 korta exempel...
Citera
2008-05-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Windowsvirus drabbar självklart din mac om du kör Windows på den.
Nej det stämmer inte. Man kan reservera cirka 30Gb till Pcn och ha resten (270gb) till macen. Då drabbar inte virusen macen eftersom windows är i ett slutet system.
Det är bara att installera om windows om något skulle krångla. Men nu har man ju hört om Mac-virus också, men de verkar inte så vanliga. Ingen av mina polare som kör Mac har fått dom
Citera
2008-05-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Nej det stämmer inte. Man kan reservera cirka 30Gb till Pcn och ha resten (270gb) till macen. Då drabbar inte virusen macen eftersom windows är i ett slutet system.
Det är bara att installera om windows om något skulle krångla. Men nu har man ju hört om Mac-virus också, men de verkar inte så vanliga. Ingen av mina polare som kör Mac har fått dom

Det drabbar din _mac_, därimot inte osx
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in