2008-05-23, 01:40
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Hallå gott folk har en liten fråga som åker runt i mitt huvud.

Är det farligt att kombinera en 33cl starköl, när jag intagit 3st somadril?

Tack
Citera
2008-05-23, 14:38
Medlem
TomiXIIs avatar
Hutta över denna tråden till Övriga Droger för somadril är tyvärr ingen opioid.

Mvh.
Citera
2008-05-23, 15:57
Medlem
TomiXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Hutta över denna tråden till Övriga Droger för somadril är tyvärr ingen opioid.

Men jag skulle rekommendera dig till att inte dricka stora mängder alkohol till somadril om du inte är van vid att ta somadril. Om jag inte hade någon tolerans mot somadril och tog 3st så skulle jag inte druckit en droppe ens, men det är jag det.

Mvh.

Oj gjorde fel, tänkte editera mitt gamla inlägg men det gick visst icke så läs det som är citerat istället.
Citera
2008-05-23, 16:10
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Tog 3st somadril igår utan någon tolerans, drack även upp denna 33cl starkölen. Men fick inte någon märkbar effekt direkt
Citera
2008-05-23, 23:13
Nej, det är ingen fara. Somadril, eller den mest verksamma substansten, karisoprodol, omvandlas till meprobamat (vilket inte är en barbiturat). Men för mycket alkohol kan ge andningsstillestånd. Men då snackar vi > 5 öl.

Jag körde i ett sträck till farsan, ca 50 mil bort. När jag kom fram hade han inte kommit hem ännu, men jag hade sån huvudvärk, så jag rotade igenom deras medicinlåda o det bästa jag hittade var Somadril. Tog 5 st. Sen la jag mig ner o vilade. När farsan kom hem berättade jag att jag tagit Somadril, men drack ändå ett antal gin & tonic.

BTW. Flyttar till Övriga droger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in