Hutta över denna tråden till Övriga Droger för somadril är tyvärr ingen opioid.
Men jag skulle rekommendera dig till att inte dricka stora mängder alkohol till somadril om du inte är van vid att ta somadril. Om jag inte hade någon tolerans mot somadril och tog 3st så skulle jag inte druckit en droppe ens, men det är jag det.
Mvh.
Oj gjorde fel, tänkte editera mitt gamla inlägg men det gick visst icke så läs det som är citerat istället.
Nej, det är ingen fara. Somadril, eller den mest verksamma substansten, karisoprodol, omvandlas till meprobamat (vilket inte är en barbiturat). Men för mycket alkohol kan ge andningsstillestånd. Men då snackar vi > 5 öl.
Jag körde i ett sträck till farsan, ca 50 mil bort. När jag kom fram hade han inte kommit hem ännu, men jag hade sån huvudvärk, så jag rotade igenom deras medicinlåda o det bästa jag hittade var Somadril. Tog 5 st. Sen la jag mig ner o vilade. När farsan kom hem berättade jag att jag tagit Somadril, men drack ändå ett antal gin & tonic.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!