2008-05-22, 20:35
Medlem
Har helt plötsligt fått seriösa problem med både IE och Firefox.
Spelar nästan ingen roll vilken sida jag försöker ansluta till, det händer samma sak.
Vilken webläsare jag än använder så står det att jag har "connection problems" och att jag ska försöka ansluta till internet igen eller så står det att websidan inte finns.

Grejen är den att jag är ansluten till internet eftersom både msn och uTorrent funkar skitbra.

Har de senaste verisonerna av både IE och Firefox så det är inte det som är problemet.

Nån som vet vad som är fel?
Citera
2008-05-22, 21:22
Medlem
tvcasualtys avatar
Låter nästan som DNS strul. Kan du surfa via ip-nummer? Slå in tex. 195.149.144.146 i adressfältet, kommer du någonstans?
Citera
2008-05-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Låter nästan som DNS strul. Kan du surfa via ip-nummer? Slå in tex. 195.149.144.146 i adressfältet, kommer du någonstans?

Japp, kommer in på blocket..
Så då var det inte det som var felet alltså.. fan..
Citera
2008-05-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavallin
Japp, kommer in på blocket..
Så då var det inte det som var felet alltså.. fan..

Det är exakt det som är problemet! Du kommer åt IP-adressen men inte DNS-adressen. Alltså har du problem med översättningen från DNS till IP.

Ansluter du via en router eller direkt? Under "egenskaper" för den nätverksanslutning som är din internetanslutning->detaljer - vad står det att du har för IPv4 DNS Servrar? Skriv adresserna exakt som de står...

Pröva även att starta om din dator samt dra ut strömmen till din router i några minuter. Annars borde det vara ett problem hos din internetleverantör som löser sig inom någon dag eller två.

... eller har du nyligen installerat Panda antivirus?
Citera
2008-05-22, 22:40
Medlem
yeah´ss avatar
Precis som föregående talare säger är det nog något krux med nameservern.

Men har du försökt prata med datorn och fråga vad det är för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in