2008-05-22, 17:16
Medlem
Fr ngra dagar sedan s brjade min systemhrddisk ge frn sig klickande ljud vid start av Windows. Efter underskningar s kom jag fram till att det mste vara ngot fel p hrddiskens lsarm. Jag bytte plats p mina hrddiskar eftersom jag har tv och gjorde min sekondra till primr boot i stllet och installerade Windows. Nu helt pltsligt s ger ven den frn sin liknande klickljud. Vad i h-vete r det fr fel? r det nt fel p strmfrsrjnngen till dem mnne?
Citera
2008-05-22, 18:54
Medlem
slamberts avatar
kr diagnostic test p diskarna, finns att ladda ner hos tillverkaren...
Citera
2008-05-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slambert
kr diagnostic test p diskarna, finns att ladda ner hos tillverkaren...

Har kikat runt lite men hittar inget. Skulle du kunna ge mig en lnk av ngot slag? Jag har krt scandisk p bda och de httar inga fel p diskarna iaf..
Citera
2008-05-24, 18:07
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pookelaugh
Har kikat runt lite men hittar inget. Skulle du kunna ge mig en lnk av ngot slag? Jag har krt scandisk p bda och de httar inga fel p diskarna iaf..

Behver veta tillverkare och mjligtvis modell p diskarna fr att kunna ge en lnk Men vet du tillverkare r det bara att leta rtt p deras hemsida och klicka dig fram sjlv till diagnostic tools, brukar alltid ligga under support ngonstans.
Citera
2008-05-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Behver veta tillverkare och mjligtvis modell p diskarna fr att kunna ge en lnk Men vet du tillverkare r det bara att leta rtt p deras hemsida och klicka dig fram sjlv till diagnostic tools, brukar alltid ligga under support ngonstans.

Vad r det fr skillnad p diagnostic test och ett scandisk test?
Citera
2008-05-24, 20:14
Medlem
Aldains avatar
Um, i ett ntskal, scandisk r rtt vrdelst. Verktyg frn tillverkarens hemsida r designade specifikt fr de diskar de tillverkar och kan hitta en mngd fel samt i vissa fall tgrda dem direkt utan att du behver gra ngot mer. Om inte annat kan du f konfirmerat att det verkligen r disken/diskarna som r problemet.

Om deras diagnostic tools inte hittar ngot, ja d r det mer troligt att det r ngot annat, men 2 diskar som "klickar".. vet inte riktigt vad det skulle vara annars, dlig upphngning kanske men jag tvivlar. Ljudet uppkommer bara vid start av Windows?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in