2008-05-22, 17:16
Medlem
För några dagar sedan så började min systemhårddisk ge från sig klickande ljud vid start av Windows. Efter undersökningar så kom jag fram till att det måste vara något fel på hårddiskens läsarm. Jag bytte plats på mina hårddiskar eftersom jag har två och gjorde min sekondära till primär boot i stället och installerade Windows. Nu helt plötsligt så ger även den från sin liknande klickljud. Vad i h-vete är det för fel? Är det nåt fel på strömförsörjnngen till dem månne?
Citera
2008-05-22, 18:54
Medlem
slamberts avatar
kör diagnostic test på diskarna, finns att ladda ner hos tillverkaren...
Citera
2008-05-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slambert
kör diagnostic test på diskarna, finns att ladda ner hos tillverkaren...

Har kikat runt lite men hittar inget. Skulle du kunna ge mig en länk av något slag? Jag har kört scandisk på båda och de httar inga fel på diskarna iaf..
Citera
2008-05-24, 18:07
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pookelaugh
Har kikat runt lite men hittar inget. Skulle du kunna ge mig en länk av något slag? Jag har kört scandisk på båda och de httar inga fel på diskarna iaf..

Behöver veta tillverkare och möjligtvis modell på diskarna för att kunna ge en länk Men vet du tillverkare är det bara att leta rätt på deras hemsida och klicka dig fram själv till diagnostic tools, brukar alltid ligga under support någonstans.
Citera
2008-05-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Behöver veta tillverkare och möjligtvis modell på diskarna för att kunna ge en länk Men vet du tillverkare är det bara att leta rätt på deras hemsida och klicka dig fram själv till diagnostic tools, brukar alltid ligga under support någonstans.

Vad är det för skillnad på diagnostic test och ett scandisk test?
Citera
2008-05-24, 20:14
Medlem
Aldains avatar
Um, i ett nötskal, scandisk är rätt värdelöst. Verktyg från tillverkarens hemsida är designade specifikt för de diskar de tillverkar och kan hitta en mängd fel samt i vissa fall åtgärda dem direkt utan att du behöver göra något mer. Om inte annat kan du få konfirmerat att det verkligen är disken/diskarna som är problemet.

Om deras diagnostic tools inte hittar något, ja då är det mer troligt att det är något annat, men 2 diskar som "klickar".. vet inte riktigt vad det skulle vara annars, dålig upphängning kanske men jag tvivlar. Ljudet uppkommer bara vid start av Windows?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in