2024-05-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RukKring
Tjena,
Jag tar antabus 400mg brus 3dagar i veckan, varje mån,ons,fre övervakat på mitt jobb. Har gjort det några månader, i torsdags blev jag lite sugen på att dricka. Har läst massa olika tips å tricks så jag gav det ett försök. Va nere på apoteket å köpte 2olika sorters allergitabletter, tog 2 av varje sen käkade jag 1st citron efter det. Gick hur bra som helst att dricka efter det. Har druckit nu tors-fre-lör utan några problem. Antar att det är inviduellt men för mig funkade det kanon iaf. Skål

På ditt jobb??
Citera
2024-07-10, 17:57
Medlem
Nån som testat kol i samband med alkhol på Antabus?

Måste det tas i samband med Anatabusintaget eller går det att ta innan Alkoholintaget?
Citera
2024-08-16, 13:28
Medlem
Stor-Franks avatar
Legat på 100mg antabus dagligen, länge.
Slutade ta dom i måndags eller tisdags så 3-4 dagar utan. Kan jag dricka igenom idag?
Finns det något som lindrar symtom?
Citera
2024-09-14, 17:30
Medlem
Någon som vet om det finns personer som inte får reaktioner på antabus när dom dricker alkohol?
Tog antabus (400mg)för första gången i måndags och drack alkohol på onsdagen utan att få någon reaktion.
Men det kanske fortfarande är skadligt för levern
Citera
2024-09-14, 17:40
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Du blir typ bakis innan du ens har blivit full, undvik!
Citera
2024-10-05, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Slutade ta dom i måndags eller tisdags så 3-4 dagar utan. Kan jag dricka igenom idag?

Det enda som händer är att du känner dig varm och röd i ansiktet. Druckit genom det flera gånger.
Men sen är det ju från individ till individ, men prova att ta en grogg och se vad som sker.
Lycka till! 👊
Senast redigerad av ..Igor.... 2024-10-05 kl. 03:01.
Citera
2024-10-05, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Du blir typ bakis innan du ens har blivit full, undvik!

Bakis?
Man blir röd i ansiktet och hjärtat slår fortare.
Sen finns det dom som mår skit, och det är nog dom som inte är vana drickare isf.
Första gången jag drack med det i kroppen så blev jag varm och ökad puls samt röd i ansiktet. Olika för alla absolut och det är ju som sagt individuellt...
Citera
2024-10-05, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
På ditt jobb??

Har man blivit insatt på antabus så är svaret ja, och det är för att det ska intas under övervakning.
Men det kan se lite olika ut... En del får gå till beroende, men det går lika bra på ett jobb.
Citera
2024-10-05, 03:32
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Inte lämpligt, kommer att bli sjuk och dålig.
Citera
2024-10-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....
Har man blivit insatt på antabus så är svaret ja, och det är för att det ska intas under övervakning.
Men det kan se lite olika ut... En del får gå till beroende, men det går lika bra på ett jobb.

Konstig fråga kanske men hur blir man tvingad till antabus? För det känns ju inte frivilligt om det är övervakat…
Citera
2024-10-14, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Konstig fråga kanske men hur blir man tvingad till antabus? För det känns ju inte frivilligt om det är övervakat…
Antabus kan ju vara ett krav om du har ett alkoholproblem för att behålla jobbet. Det kan vara både frivilligt och "tvång", men det är inget du kan hämta ut själv och ha hemma...
Är det aktuellt att ta detta så måste det ju övervakas på något sätt.

Lita intepå enperson som fått detta och Ska sköta det själv, och det säger ju sig självt 😁
Citera
2024-10-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Hur har det gått för dig med att dricka på Antabus? Uppdatering uppskattas, och det är för att det är så olika för alla.
För att dämpa eventuella symtom tror jag ej funkar, men som sagt prova med lite och mår du skit SLUTA direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in