Citat:
Ursprungligen postat av
AfSvinhufvud
Läste igenom tråden efter jag såg att den poppat upp igen.
Vad gäller våldtäkt bör kanske nämnas att:
Dels fortsatte "våldtäktsoffret" träffa honom på permissioner, inkl. fortsatta samlag.
Han knallades då till en "hårdare" anstalt och fick inga permissioner.
Dels fortsatte "våldtäktsoffret" att skicka nakenbilder på sig själv till honom under anstaltsvistelsen.
De var godkända i anstaltens post.
Dels sökte "våldtäktsoffret" telefontillstånd till honom och fick det godkänt. Detta hände när hon fyllt 18 år.
Möjligen kanske det är samma unga donna han är med idag.
Så det verkar vara sant, att det dels inte var en fysisk våldtäkt. Utan att det räknas som våldtäkt i lagens mening då hon var helt åt fn för ung.
Dels verkar bådas uppgifter om att de var tillsammans som ett par, faktiskt stämma.
Det finns faktiskt folk (kvinnor och män) som väljer att fortsätta en relation med en man som brutalt våldtagit dem. Jag har inget svar på varför, annat än möjligen Stockholmssystemet, toppat med att relationsvåld, inklusive sexuellt våld i regel alltid föregås av en lång psykisk nedbrytningsprocess där offret successivt bryts ner. De tror på löften om att ”allt ska bli bättre”. En del tror också att de kan ”bota” männen med sin kärlek 🙄. Och att det är synd om mannen ”som haft det så svårt i livet”.
*Jag läste en högskolekurs där forskningsstudier kring detta var kurslitteratur.