2008-05-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zet-
Korkad var ordet.
Jag gjorde en skämtsam generalisering av kristna, på ett forum där humor är frekvent i nästan alla områden.

Det är inte jag som bråkar om vem som känner sin låtsaskompis bäst.
Citera
2008-05-30, 09:41
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
Har du någon gång mött någon kristen som du tycker verka vara vettig?

Jag betraktar per automatik religiösa människor som sinnessjuka, men det finns naturligtvis stora gradskillnader även inom grupperingen. Vanekristna tant Agda, 70, är lättare att ha fördragsamhet med än t ex Ulf Ekman. "Vettiga" är dock ingen av dem.
Citera
2008-05-30, 15:45
Medlem
Bekics avatar
Waldemars beskrivning verkar troligast
Citera
2008-05-30, 20:31
Bannlyst
langaocb: Nej, jag har aldrig varit kvinna och specielt aldrig varit i christiania
Citera
2008-05-31, 02:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
Har du någon gång mött någon kristen som du tycker verka vara vettig?
Jag har mer förtroende för vanliga människor som kanske inte bekänner sig till någon tro. Jag tycker svensk kristendom är full av Ulf Ekman typer, carolor och knutbystollar
Visst flera stycken. Jag är inte troende själv och har inte mycket till övers för religiösa extremister eller knäppgökar som Ulf Ekman och hycklare som Carola eller Runar men det finns ju en massa kristna som inte är extrema på något sätt.

Två av mina nuvarande kollegor är kristna men lever i stort sett som vem som helst. De har vissa konservativa värderingar som jag inte delar men de håller inte på och mässar om sin trosuppfattning eller försöker få andra att bli kristna så jag engagerar mig inte i huruvida de tror eller inte. Jag skulle utan tvekan kalla dem för vettiga människor. Riktigt vettiga t.o.m.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in