2008-05-26, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Det står skrivet att satan for in i Judas innan han skulle förråda Jesus.
Du bevisar än en gång att du bär satans frukt.
Nog talat.

DU är sjuk i huvudet. Totalt blåst. Du vet inte ens vad du säger. Har jag stoppad i deg en femkrona äller tänker du hålla käften snart?

Jag slutade vara kosher för att det inte var fysiskt möjligt. När försökte du även?

Du säger att jag bryter Guds bud, även om jag inte gör det. Du har et problem i din hjärna. Du skall aldrig förstå mysteriena.

Det finns ingen tid, jag talar alltid i presens, därföratt all min framtid är känd för meg.

Om min Gud har nåt problem med vad jag gör så säger han det direkt till meg, det har han gjort tidligare, några månader innan irak-krigen, när jag inte tyckte att den borde hända. Då förde han meg bort i andan och visade meg såna saker som du aldrig skall få se. Han behöver ingen fräck människa för att tala om det för meg. Dessutom är jag personlig ansvarlig för alt jag gör. Hur ska du förklara for Gud hur du uppmanade folket att inte kämpa mot djävelens här, dom 200 miljoner som ska lösast av "ängelen" under Eufrates?
Det är inte Gud som har sendt dom hit för att straffa oss, det är djävulen som sender dom hit för att förtapa oss. Alla kvinnor som gifter seg i dessa dagar när man inte behöver längre, dom gör det för att dom tror och är trogna. Dom ska inte straffast för något.
Du kallar meg djävulens barn, helt utan grund, din spottare. Och du säger att jag älskar världen när jag elskar mitt folk, dom oskuldiga, över nåt som världen kann ge meg. Men muslimerna, dom som bara är av världen, och som inte kan få nog av all sitt mördande av oskuldiga och våldtäkt av trofasta kvinnor, dom försvarar du. Du skall få ångra dig när min Gud dömmer dig.

Nu är du bannlysad av meg, och ignorerad.
Senast redigerad av Orm_Haka 2008-05-26 kl. 11:42.
Citera
2008-05-26, 11:36
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Varför var Jesus tvungen att dö?

Jag blir lite full i skratt när jag hör den snarliggande frasen - "Jesus Lever"...
För hur går det då med påsken??

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Citera
2008-05-26, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Borde inte denna ligga i tripp och rusrapporter ?

Varför lägger du ord i min mund?
Citera
2008-05-26, 14:58
Medlem
Nu vittnar du falskt!
Du behöver inte göra saken värre. Att sprida lögner gör dig inte vettigare.
Jag försvarar ingen för deras illdåd. Varken muslimer eller annat folk.

Är du inte djävulens barn?
Du ville ju ha ihjäl Jesus också. Skriften säger att satan var den som for in i Judas. Detta verk var inte av Herren, den Gode. Utan den onde som är mångdråpare sen begynnelsen.

Om Gud var den som ville ha ihjäl Jesus skulle det således stått: Och Gud for in i Judas...

Du får nog ta och tänka om.

"Nu är du bannlysad av meg, och ignorerad."

Bra då slipper vi förhoppningsvis fler dumheter.
Citera
2008-05-26, 15:04
Medlem
Säg mig herr orm..

Varför skulle vi överge Herrens egna ord?
För att följa dina?
Nej, nu får det vara nog med dumheter..
Citera
2008-05-28, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
Har du någon gång mött någon kristen som du tycker verka vara vettig?
Jag har mer förtroende för vanliga människor som kanske inte bekänner sig till någon tro. Jag tycker svensk kristendom är full av Ulf Ekman typer, carolor och knutbystollar

Mig själv.

Det stora flertalet katolska präster kommer ganska nära.
Citera
2008-05-28, 10:52
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxpelax
Mig själv.

Det stora flertalet katolska präster kommer ganska nära.
Det är något alldeles befriande med din självklarhet, Krax!

Kul att se att du skriver här igen.
Citera
2008-05-28, 11:36
Bannlyst
Tycker jag med.
Citera
2008-05-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Vilken härligt debatt underlag du lägger fram. Vad vill du ha för svar? Helt ärligt så genomskådar man ganska snabbt din agenda med denna tråden, vilken är att spotta skit på kristna och få medhåll för dina åsikter.

"ÖÖöö alla krisna är dumihuvvet, du har så rätt" Den typen av svar du vill ha?

Nej att de oftast är imbecilla och dumma i huvudet det är ju redan min erfarenhet. Jag efterfrågade om någon hade mött någon vettig kristen.
Jesus sa ju att hans lärjungar skulle vara ljus och salt i världen.
Men det verkar mest blivit mörker och socker.
Citera
2008-05-28, 23:43
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefildo
Nej att de oftast är imbecilla och dumma i huvudet det är ju redan min erfarenhet. Jag efterfrågade om någon hade mött någon vettig kristen.
Jesus sa ju att hans lärjungar skulle vara ljus och salt i världen.
Men det verkar mest blivit mörker och socker.

Visst är vi söta.
Citera
2008-05-29, 13:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm_Haka
En massa dravel !

Christiania hösten 2000! Jag var den långhariga snubben som satt "minding my own business" utanför Woodstock-cafè. Du var tanten med plastkassar som greppade mina axlar och började skrika "Jesus Christ is talking to me...." och sen började en väldigt lång monolog om Jesus och djävulen. Det måste varit du!
Citera
2008-05-29, 13:54
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Christiania hösten 2000! Jag var den långhariga snubben som satt "minding my own business" utanför Woodstock-cafè. Du var tanten med plastkassar som greppade mina axlar och började skrika "Jesus Christ is talking to me...." och sen började en väldigt lång monolog om Jesus och djävulen. Det måste varit du!
Va lite mer drag i chriss på den tiden jämfört med nu kan jag tänka mig. Iaf ur "bra röka perspektivet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in