2007-11-29, 14:18
Bannlyst
Nu har jag precis börjat spela fallout 2 och är i första grottan vid dörr 2 som jag ska försöka spränga upp.
Jag hittade en bomb och lyckade på något sätt placera den vid dörren med 1 tid inställd på 1 minut.
Sedan fick jag för mig att jag inte orkade vänta så länge så jag tog upp bomben och sparade.
Nu till problemet jag kan inte sätta ner bomben igen, jag har provat säkert 10 gånger och rätt vad det är sprängs gubbjävlen man är i luften och flyger iväg, händer oftast när man högerklickar på bomben när jag har den equipad.

Hur gör jag för att sätta ner bomben på marken igen?!
Citera
2007-11-29, 14:58
Medlem
tvcasualtys avatar
Gå in i inventory och droppa den. Men annars varför inte gå tillbaka till en tidigare sparning? I fallout 2 måste man ju spara hel tiden på olika slots
Citera
2007-11-29, 15:04
Medlem
timpakays avatar
Med tanke på att din trap skill antagligen är totalt åt helvete så är 1 minut bara ungefärligt, om den sprängs direkt när saven startar och det är problemet så är det väl bara reloada till du hinner lägga ner den. Om problemet ligger i att du inte vet hur du ska lägga ner den så är det bara att högerklicka på den, hålla in högerklick och dra ner till handen som lutar nedåt.

Annars så är det väl bara att starta ett nytt game med tanke på att du är max 5 minuter in i spelet :P
Citera
2007-11-29, 16:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Om döden lurar bakom nästa hörn i Fallout 2 finns det stor risk att en konstig bug lurar bakom det nästnästa... Så spara på olika slots varje gång!

Om det skulle vara så illa att du lyckats spara i en situation du inte kan ta dig ur och inte har några andra savegames kan du skatta dig lycklig att det skedde såhär tidigit i spelet!

Förövrigt skall INGEN göra misstaget att man ser Fallout 1/2 som dåliga spel bara för att de börjar lite tråkigt med att man har ihjäl råttor och spindlar i närstrid ett tag... Båda spel blir 100 gånger bättre sen!
Citera
2008-05-21, 16:58
Medlem
Farbror Fazers avatar
Spela Fallout 2 i dagsläget?

Tänkte bara posta en snabb fråga och sedan lock. ursäktar i förväg!

RPG spel är det bästa som finns och nu är det lite av en torka för mig. Har blivit lite sugen på Fallout 2 då ja hört att det ska vara mycket bra, men kan man lira igenom det nu när man blivit bortskämd med all super grafik m.m från andra nya spel? Frågan riktas ju till de som lirat igenom spelet med passion

Sagt och gjort, kort fråga.

Kom även på en sak, vart får man tag i det om man nu ska lira? Torrent?
Citera
2008-05-21, 17:04
Medlem
du kan definitivt lira igenom det även om du är grafiskt bortskämd.tror jag.
det är lätt ett av de bästa spelen alla kategorier genom tiderna och man sugs in i spelet något fruktansvärt när man väl kommit igång och då tänker man inte på att grafiken är något ålderstigen.
Citera
2008-05-21, 17:31
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Absolut.

Spelet är ändå så unikt att det går att spela trots gammal grafik. Det är mycket text också och inte bara grafiskt (naturligtvis i ett RPG) Men dåligt grafik är det inte i mitt tycke. Sköna animationer.
Citera
2008-05-21, 17:37
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Kom även på en sak, vart får man tag i det om man nu ska lira? Torrent?

Fildelning hålls i det forumet - dock är det här en gyllene klassiker av Black Isle så det är lätt värt 50 kr eller vad det kan tänkas kosta i en sån där klassiker-låda.

Dock finns det redan en stor tråd om Fallout.
Citera
2008-05-22, 01:59
Medlem
BigFatCones avatar
svårt att hitta ett bättre spel.. jag rekommendera dig även att spela ettan.. 640x480 känns iofs lite segt men det är 2D och jag säger att det funkar.. skönare spel får du leta bra länge efter..
Citera
2008-05-22, 02:45
Medlem
Fallout 2 > alla andra spel!

SPELA!
Citera
2008-05-22, 03:05
Medlem
Devveloys avatar
Både Fallout 1 och 2 är bland dom enda spel som jag i dags läget återkommer till minst 1 gång per år. Även fast man klarat dom flera gånger så känns det som ett nytt spel varje gång
Citera
2008-06-05, 20:59
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Kom ihåg att patcha det, buggarna drar annars ner spelet enormt. Den europeiska versionen behöver också en icke-officiell patch för att barnen ska synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in