2008-05-21, 15:00
Medlem
Hej!

Jag undrar om det finns ett "USB-program" (fr USB-minne) som fungerar p fljande stt:

Nr jag stoppar in USB-enheten s ska den kopiera allt som finns p exempelvis disk C: och gra en ghost (sm man kan ppna med ett samma program/eller annat program) alternativt lta alla mappar inklusive alla filer kopieras till USB-minnet... (helt automatiskt dessutom) dvs man ska kunna gra detta p en dator som r (lst) exempelvis bibliotek eller liknande dator som fungerar som informationsdator som helkt enkelt krver rttigheter i systemet fr att f access..
Senast redigerad av Erik_H 2008-05-21 kl. 15:14.
Citera
2008-05-21, 17:13
Medlem
Det borde finnas eller?
Citera
2008-05-21, 18:16
Medlem
sparlunds avatar
Ls den klistrade trden i skerhet om usb-keyloggers, om den nu finns kvar..
Citera
2008-05-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Ls den klistrade trden i skerhet om usb-keyloggers, om den nu finns kvar..

Har du verkligen lst allt?
Jag pratar inte om ngon keylogger
Citera
2008-05-21, 22:17
Medlem
Slash4s avatar
googla eller sk p "usb U3", ifall det inte r ett sdant usbminne du har.
googla eller sk p "Universal Customizer".

ifall du har tnkt kopiera hela C: kommer du nog behva rtt s stor kapacitet p ditt usbminne.
Citera
2008-05-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slash4
googla eller sk p "usb U3", ifall det inte r ett sdant usbminne du har.
googla eller sk p "Universal Customizer".

ifall du har tnkt kopiera hela C: kommer du nog behva rtt s stor kapacitet p ditt usbminne.

Ni verkar inte frst riktigt hur jag menar.. Ngot ni undrar ver, det knns som att jag vart rtt tydlig
Citera
2008-05-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_H
Ni verkar inte frst riktigt hur jag menar.. Ngot ni undrar ver, det knns som att jag vart rtt tydlig

Slash4 hade ett jttebra svar p din frga. Frn versta sidan p frsta googlingen "...minnet stoppas in i datorn och p s stt kan valfritt program exekveras helt utan att det mrks frn anvndarens sida. Eventuellt stulen information kan sedan lagras i en dold katalog p USB-minnet."

Ngra oklarheter kring det? Visst - datorns OS mste tillta att program frn USB-minnet exekveras automatiskt, men r datorn slarvigt konfigurerad r det ltt hnt. Detta problem kan du aldrig komma runt.

S svaret p din frga r: Ja, det r fullt mjligt att skapa sdana program s drfr har det med all sannolikhet redan skett.
Citera
2008-05-22, 18:43
Medlem
kentabarss avatar
Jag lste en trd hr p flashback fr ~ vecka sen som handlade om ungefr det dr. Det programmet tog dock bara ut lsenord osv. Men om du kan koda s kan du skert gra om programmet.
Citera
2008-05-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Slash4 hade ett jttebra svar p din frga. Frn versta sidan p frsta googlingen "...minnet stoppas in i datorn och p s stt kan valfritt program exekveras helt utan att det mrks frn anvndarens sida. Eventuellt stulen information kan sedan lagras i en dold katalog p USB-minnet."

Ngra oklarheter kring det? Visst - datorns OS mste tillta att program frn USB-minnet exekveras automatiskt, men r datorn slarvigt konfigurerad r det ltt hnt. Detta problem kan du aldrig komma runt.

S svaret p din frga r: Ja, det r fullt mjligt att skapa sdana program s drfr har det med all sannolikhet redan skett.

Jag har inget U3-minne dessvrre s informationen var inte till hlp....

Men sjlvklart uppskattar jag alla svar s tack nd.
Citera
2008-05-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_H
Jag har inget U3-minne dessvrre s informationen var inte till hlp....

Men sjlvklart uppskattar jag alla svar s tack nd.

Men du lser ju inte p! Det krvs ett U3-minne fr att denna typ av attack ska fungera. S informationen var visst till hjlp - nu vet du nmligen svaret p din frga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in