Resultat: Ska FB tillåta jobbannonser?
Ja
57,52%
283 röster
Nej
42,48%
209 röster
2008-07-02, 16:54
Medlem
honken80s avatar
Ser inte att platsannonser på flashback skulle tillföra så mycket eller skapa ett forum för en förtryckt röst. Möjligen skulle det öka trafiken en del.

Sedan finns det väl många lagar och regler som en företagare skall följa, så de som tro att man kan söka en person som röstar på ett specifikt parti, har rätt hudfärg mm. får nog tänka om.

Jag antar att flashback kommer bli den stora förmedlaren av svartjobb om detta införs. Lite konkurrens mot MC-klubbarna mao.
Citera
2008-07-07, 20:31
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Ser inte att platsannonser på flashback skulle tillföra så mycket eller skapa ett forum för en förtryckt röst. Möjligen skulle det öka trafiken en del.

Sedan finns det väl många lagar och regler som en företagare skall följa, så de som tro att man kan söka en person som röstar på ett specifikt parti, har rätt hudfärg mm. får nog tänka om.

Jag antar att flashback kommer bli den stora förmedlaren av svartjobb om detta införs. Lite konkurrens mot MC-klubbarna mao.

Varför skulle FB bli en annonspelare för svartjobb? Om FB nu vill tillåta oseriösa annonsörer så tycker jag detta är fel. Endast företag som seriöst söker nya medarbetare bör få utrymme. Finns nog väldigt få företagare som ser den anställdes politiska åsikter som viktiga referenser.
Citera
2008-07-08, 21:10
Medlem
526s avatar
Finns det ingen riktig site för konsult-/svartjobb på hela internätet?

Någon borde göra något med det här..kanske?
http://www.svartjobb.info/
Citera
2008-07-08, 21:21
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Varför skulle FB bli en annonspelare för svartjobb? Om FB nu vill tillåta oseriösa annonsörer så tycker jag detta är fel. Endast företag som seriöst söker nya medarbetare bör få utrymme. Finns nog väldigt få företagare som ser den anställdes politiska åsikter som viktiga referenser.

Hur ska flashback ta ansvar för vilka platsannonser som annonseras? Det skulle verkligen skapa en hel del extraarbete och skulle bli ohållbart på det sättet flashback drivs idag.
Citera
2008-07-17, 20:47
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Hur ska flashback ta ansvar för vilka platsannonser som annonseras? Det skulle verkligen skapa en hel del extraarbete och skulle bli ohållbart på det sättet flashback drivs idag.

Oseriösa annonser kan slippa igenom flashback. Det stämmer. Men samma sak händer arbetsförmedlingen också. Denna forumdel skulle precis som alla andra vara modererat. Tycker det är synd att det ännu inte kommit något livstecken från admin om detta.
Citera
2008-07-18, 14:54
Bannlyst
Vad är de här??? självklart ska de inte tillåtas några arbetsannonser på FB!
Det är som sagt ett diskutionsforum! varför ska man kunna sök jobb? vilket idiotförslag
Citera
2008-07-20, 02:58
Medlem
CJFs avatar
Jag röstade för! Är själv företagare och ser inga som helst problem med att rekrytera folk från FB.

Några argument till detta är följande:

- Man kan med lätthet hitta folk som passar in i viss "företagskultur". Något som stora bolag arbetar aktivt med vid rekrytering.
- Man kan som företagare hitta specialkompetens som är svår att nå via de vanliga "kanalerna". Här har FB en styrka som många jobbsökarsajter saknar.
- Om FB kan sätta människor i arbete och på så vis bidra positivt kommer detta reta motståndare till forumet än mer, vilket jag tycker är kul.

För övrigt tycker jag att i princip allt ska vara fritt, bara man skriver i rätt forumdel. Det är ju ändå detta som gör FB till vad FB ändå är.
Som någon tidigare skrev så är det vi själva som skapar FB till vad det är, och vad är egentligen felet med att en FB:are kan rekrytera en annan?

Tycker helt klart att vi ska testa detta i ett eget underforum eller motsvarande.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in